۰ نفر

FBI ادعا کرد؛

سرقت یک لپ‌تاپ از دفتر کار نانسی پلوسی

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 498979
سرقت یک لپ‌تاپ از دفتر کار نانسی پلوسی

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) زنی که در میان حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره حضور داشته را به سرقت لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و فروش آن به روسیه متهم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) مدعی شده زنی که در میان حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره حضور داشته و به دفتر کار «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نزدیک شده، لپ تاپ وی را به سرقت برده و قصد داشته آن را به روسیه بفروشد.

به نوشته نشریه «پالیتیکو»، اف‌بی‌آی در حال بررسی شواهد این ادعای «عجیب» است و این ادعا را در شهادتنامه‌ای که به توصیف اتهامات علیه این زن می‌پردازد ذکر کرده است.

گفته می‌شود این زن، که «رایلی جُن ویلیامز» نام دارد و اهل ایالت پنسلوانیا است، در تصاویر دوربینی که از حادثه چهار‌شنبه دو هفته گذشته در کنگره ثبت شده در نزدیکی دفتر کار پلوسی دیده شده است.

هنوز مشخصی نیست که آیا اف‌بی‌آی موفق به بازداشت این زن شده است یا خیر.

در این شهادتنامه آمده است که: «ظاهراً ویلیامز گریخته است، بر اساس گفته مأموران پلیس محلی در شهر هریسبورگ (واقع در پنسیلوانیا) مادر ویلیامز خبر داده که دخترش کیفی را آماده و خانه را ترک کرده و گفته که برای چند هفته‌ای باز نخواهد گشت. اما ویلیامز اطلاعات دیگری در مورد مقصد خود به مادرش نداده است.» 

همچنین دستیار پلوسی نیز در این خصوص اظهار‌نظری نکرده و مشخص نیست که آیا لپ تاپ یا حافظه آن به سرقت رفته است یا خیر.

در حال حاضر این زن به ورود به یک ساختمان ممنوعه و انجام رفتار‌های نامناسب در داخل ساختمان کنگره متهم شده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

در پی این حادثه بسیاری از قانونگذاران دموکرات کنگره، دونالد ترامپ را به تحریک هوادارانش برای انجام این حمله متهم کرده و خواستار استیضاح وی شدند.

مجلس نمایندگان آمریکا با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در آن، دسامبر سال ۲۰۱۹ هم به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» به استیضاح ترامپ رای داد اما استیضاح او در مجلس سنا به دلیل مخالفت اکثریت جمهوریخواهان حاکم بر سنا رای نیاورد.