۰ نفر

خطیب زاده مطرح کرد؛

هشدار ایران به آمریکا

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
کد خبر: 498541
 هشدار ایران به آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران طی یادداشتی رسمی به آمریکا هشدار داده است که اگر اقدامات غیرقانونی خود علیه دیپلماتهای ایرانی در سازمانهای بین المللی مستقر در آمریکا را متوقف نکند، آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این ارتباط توضیح داد:در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلماتهای ایرانی در سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که مقر آنها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.

خطیب زاده در توضیح این اقدام اظهار داشت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که بر خلاف حقوق بین الملل تضییقات زیادی برای دیپلماتهای ایرانی و خانواده های آنان نزد سازمانهای بین المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلماتهای ایرانی و چند کشور دیگر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین المللی، هیچگاه میزبان شایسته ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلماتها و خانواده ها و فرزندان دیپلماتهای کشورهایی داشته که از نظر دوجانبه با آنها دارای اختلاف است.