۰ نفر

به دنبال نتایج تحقیقات شورای تجاری آمریکا؛

بومرنگ جنگ تجاری با چین به اقتصاد آمریکا برگشت

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
کد خبر: 498322
بومرنگ جنگ تجاری با چین به اقتصاد آمریکا برگشت

نتایج تحقیقات شورای تجاری آمریکا با چین نشان می‌دهد که جنگ تجاری آمریکا ـ چین باعث شده تا 245هزار فرصت شغلی در‌ آمریکا از بین برود.

به گزارش رویترز، تحقیقات شورای تجاری آمریکا با چین نشان می‌دهد جنگ تجاری بین دو کشور که توسط دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا به راه افتاد باعث شد تا 245 هزار فرصت شغلی در این کشور از بین برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این تحقیق نشان می‌دهد روند تدریجی حذف تعرفه بر واردات کالا از چین هم باعث می‌شود که 145 هزار آمریکایی دیگر نیز تا سال 2025 شغل خود را از دست بدهند.

این گروه که شامل شرکت‌های آمریکایی‌ است که در چین فعالیت می‌کنند اعلام کرد: نتایج تحقیقات مؤسسه آکسفورد اکونومیکس همچنین حاکی از آن است که در صورت تشدید تنش تجاری بین این دو اقتصاد بزرگ جهان که به جدا شدن هر چه بیشتر اقتصاد آنها منجر می‌شود می‌تواند 1600 میلیارد دلار طی 5 سال آینده از تولید ناخالص داخلی آمریکا بکاهد که این مسأله به از دست رفتن 732 هزار فرصت شغلی در سال 2022 و 320 هزار فرصت شغلی در سال 2025 منجر شود.

قرار است چند روز دیگر جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا روی کار آمده و بازنگری جدی در سیاست‌های آمریکا به خصوص در قبال چین انجام دهد.

بایدن البته گفته که قصد ندارد به سرعت تغییرات جدیدی در تعرفه‌های اعمال شده در واردات کالا از چین اعمال کند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید:‌می‌خواهد با همکاری متحدان این کشور با فشار به چین این کشور را بر آن دارد تا رفتارهای تجاری خود را تغییر دهد.

کریگ الن، دبیر شورای تجاری آمریکا ـ چین که خود یک از حامیان اقدامات ترامپ بر فشار تجاری به چین بوده، می‌گوید‌: مهم است که عواقب سیاست‌های انتخاب شده در روابط آمریکا با چین مورد ارزیابی قرار گیرد.