۰ نفر

یک منبع آگاه در دولت آمریکا؛

آمریکا فهرست جدیدی از تحریم‌های گازی نورداستریم۲ آماده می‌کند

۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 498079
آمریکا فهرست جدیدی از تحریم‌های گازی نورداستریم۲ آماده می‌کند

یک منبع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد: واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌های فعال در پروژه گازی نورداستریم2 آماده می‌کند که عمدتا شامل شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه‌کنندگان تجهیزات این پروژه می‌شود.

به گزارش راشاتودی، مقامات آمریکا شرکت‌هایی را که در پروژه انتقال گاز نورداستریم2 فعال هستند را به تحریم‌های جدید تهدید کرد. براساس این گزارش، دونالد ترمپ دور نهایی تحریم‌ها را برای شرکت‌های فعال در پروژه نورداستریم2 که در حال احداث خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان است را به تحریم تهدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ اوایل این ماه، واشنگتن به شرکت‌های اروپایی که مظنون به فعالیت در این پروژه بودند، هشدار داد و اعلام کرد شرکت‌هایی که در احداث خط لوله گاز این پروژه نقش دارند، تحریم می‌شوند.

یک منبع آگاه دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: «ما تلاش می‌کنیم تا به شرکت‌های فعال در این پروژه به خطرات و عواقب این کار هشدار دهیم و به آنها بگوییم که تا زمانی که دیر نشده از این پروژه کنار بکشند.»

انتظار می‌رفت که دولت آمریکا فهرست شرکت‌هایی که قرار است به خاطر فعالیت در این پروژه مجازات شوند را اعلام کند.

اعلام شده بود که برخی از این شرکت‌ها مربوط به بیمه کنندگان بخش خصوصی است که شرکت‌هایی که خط لوله را از زیر دریا منتقل می‌ کنند را بیمه کرده است، و نیز برخی شرکت‌ها که تجهیزات این ساخت و سازها را تأمین کرده‌اند نیز تحریم می شوند.

قرار است این خط لوله توسط شرکت‌های تابعه گازپروم به نام «نورداستریم2» در همکاری با چندین شرکت اصلی اروپا این پروژه را انجام دهند. مسیر خط لوله گاز که از زیر دریای بالتیک می‌گذرد، قرار است به طول 1.2 کیلومتر ظرفیت انتقال گاز را به 55 میلیارد مترمکعب در سال برساند. این خط لوله با عبور از محدوده دریای روسیه، فنلاند، سوئد و دانمارک گاز را به آلمان می‌رساند.

این پروژه بارها توسط کاخ سفید مورد انتقاد قرار گرفته و به وابستگی شدید اتحادیه اروپا به انرژی روسیه هشدار داده است و مسکو را به بهانه انحصاری کردن بازار انرژی اروپا متهم کرده است. واشنگتن در تلاش به فروش گاز مایع خود به اروپا پیشنهاد موسوم به PEESA را مطرح کرده است که به واشنگتن این اجازه را می‌دهد که هرگونه تحریم را علیه بخش خصوصی که با این پروژه همکاری داشته باشد را اعمال کند.