۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اقتصاد آلمان چقدر از ویروس کرونا آسیب دید؟/ افزایش بدهی‌های برلین به بالاترین حد پس از جنگ جهانی

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبر: 497593
اقتصاد آلمان چقدر از ویروس کرونا آسیب دید؟/ افزایش بدهی‌های برلین به بالاترین حد پس از جنگ جهانی

پیش‌بینی‌های ارائه شده از سوی دولت آلمان نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور آسیب شدیدی را از قرنطینه‌های ویروس کرونا تجربه نکرده؛ اما بسیاری بر این باورند که این ادعا خوش‌بینانه بوده و احتمالا بدهی برلین در سال 2020 و 2021 به بالاترین حد از زمان جنگ جهانی دوم برسد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، وزیر دارایی آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که تاثیر قرنطینه فعلی آلمان بر اقتصاد این کشور بسیار شدید نبوده و برلین در صورت نیاز از قدرت مالی خود استفاده خواهد کرد.

برلین پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد آلمان پس از تجربه انقباض 5.5درصدی در سال 2020، 4.4درصد رشد را در سال جاری داشته باشد، هرچند برخی از پیش‌بینی‌ کنندگان خصوصی با توجه به اینکه آلمان باز هم در بند قرنطینه است، این چشم‌انداز رسمی را خوش‌بینانه می‌دانند.

ماه گذشته، موسسه Ifo آلمان پیش‌بینی خود برای سال 2020 را از 5.1درصد، به 4.2درصد کاهش داد.

آلمان در ژوئن گذشته از بسته محرک 130میلیارد یورویی رونمایی کرد که بزرگترین واکنش به صدمات ناشی از کووید-19 در میان کشورهای غربی بوده است.

به گفته اندیشکده اروپایی Bruegel، هزینه‌های اضافی دولت آلمان، به تنهایی 8.3درصد از بازده اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد.

این مسئله برلین را مجبور کرد که محدودیت‌های مشروط خود در کسری‌ بودجه را به حالت تعلیق دربیاورد و سبب افزایش بدهی‌های دولتی به بالاترین حد خود پس از جنگ جهانی شود.

انتظار می‌رود بدهی جدید این دولت در سال‌های 2020 و 2021 به بیش از 300میلیارد دلار برسد.