۰ نفر

وزیر دارایی انگلیس؛

کرونا ۸۰۰هزار انگلیسی را بیکار کرد

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰:۴۶
کد خبر: 497392
کرونا ۸۰۰هزار انگلیسی را بیکار کرد

وزیر دارایی انگلیس روز دوشنبه به پیامدهای ناشی از بحران کرونا در این کشور اشاره کرد و گفت که از آغاز همه‌گیری تاکنون بالغ بر ۸۰۰هزار نفر به‌رغم حمایت‌های مالی دولت شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ریشی سوناک در مجلس عوام انگلیس تصریح کرد که حال و روز اقتصاد وخیم شده و اعمال محدودیت‌های کرونایی به اقتصاد ضربه بیشتری را خواهد زد.

وی به اوضاع بحرانی دخل و خرج دولت لندن اشاره کرد و ادامه داد  که دست کم تا فروردین آینده بسته حمایت مالی بیشتری از شرکت‌های تجاری در کار نخواهد بود. او هفته پیش علاوه بر ۲۸۰ میلیارد پوندی که تاکنون برای رسیدگی به تاثیر اقتصادی همه گیری کرونا تخصیص داده،  ۴.۶ میلیارد پوند دیگر تخصیص داد. با این حال فدراسیون شرکت‌های کوچک تجاری در گزارشی پیش‌بینی کرده است که بالغ بر ۲۵۰ هزار شرکت انگلیسی بر اثر مشکلات ناشی از کرونا و برگزیت ورشکست خواهند شد.

اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا و خروج لندن از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

وزیر دارایی انگلیس در این باره می گوید : مردم در حال از دست دادن مشاغل خود هستند، شرکت‌های تجاری با مشکل روبه رو شده‌اند، اوضاع مالی دولت به شدت صدمه دیده و نیاز به ترمیم دارد.

 سوناک تصریح کرد که دولت توان حمایت مالی از تمام مشاغل و شرکت‌های تجاری را ندارد.

ماه گذشته دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که استقراض دولت این کشور به دلیل بحران‌ کرونا به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، استقراض دولت (اختلاف موجود میان میزان هزینه های عمومی و میزان مالیات های دریافتی) در ماه دسامبر گذشته به رقم ۲۴۰.۹ میلیارد پوند رسیده است. این میزان از زمانی که استقراض دولت توسط دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۱۹۹۳ جمع‌آوری شد، سابقه نداشته است.

تحولات یادشده در حالیست که شیوع کرونا در انگلیس غوغایی به راه‌انداخته و مهار آن از کنترل دولت خارج شده است. گزارش‌ها حاکیست که تا ۶ روز دیگر ظرفیت بیمارستان‌های انگلیس تکمیل خواهد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از دوشنبه گذشته قرنطینه سراسری در کشور را اعمال کرد و هشدار داد که اگر لازم باشد محدودیت‌های بیشتری را به اجرا خواهد گذاشت. تاکنون بالغ بر ۸۱ هزار انگلیسی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا کند.