۰ نفر

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد؛

ناامیدی آمریکا از بهتر شدن وضعیت

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰:۲۲
کد خبر: 497385
ناامیدی آمریکا از بهتر شدن وضعیت

طبق اعلام اتاق بازرگانی آمریکا، حدود ۶۱درصد خرده فروشان آمریکایی اعلام کرده‌اند با کاهش تقاضای مصرفی در بین مشتریان خود مواجه شده‌اند.

به گزارش فاکس بیزینس، نتایج بررسی صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی آمریکا نشان می دهد احیای کامل اقتصاد این کشور حتی تا پایان امسال نیز چندان محتمل نخواهد بود. این اتاق با اشاره به نظرسنجی خود از ۳۶ مدیر ارشد اقتصادی آمریکا گفته است ۵۳ درصد شرکت کنندگان گفته اند وضعیت کسب و کار تحت مدیریت آن ها نسبت به زمان قبل از بحران کرونا بدتر شده است. تنها پنج درصد پاسخ دهندگان گفته اند وضعیت نسبت به سال قبل بهتر شده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته این اتاق، حدود ۶۱ درصد خرده فروشان آمریکایی اعلام کرده اند با کاهش تقاضای مصرفی در بین مشتریان خود مواجه شده اند. در بخش ساخت و ساز نیز ساخت ساختمان های جدید در این کشور در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل ۲۸.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.  در حوزه بازار کار نیز با وجود آن که حدود ۲۲ میلیون فرصت شغلی در این کشور احیا شده است اما هنوز ۹.۸ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بیکار هستند 

محمد الریان- کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه آلیانتس گفت: اقتصاد آمریکا اکنون حدود یک سال است که به طور گسترده ای با کرونا درگیر شده و این مساله به شدت روی فعالیت های اقتصادی تاثیر گذاشته است. تا زمانی که اقتصاد به طور کامل بازگشایی نشود نمی توان به طور قطع نسبت به احیای کامل اقتصاد امیدوار بود 

اخیرا کنگره آمریکا یک بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری دیگر را برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا بر روی بخش های مختلف این کشور تصویب کرده است که قرار است از این مبلغ ۲۸۴ میلیارد دلار در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار گیرد.