۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت پس از چالش‌های کنگره آمریکا افزایش یافت/ عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش می‌دهد؟

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 496190
قیمت نفت پس از چالش‌های کنگره آمریکا افزایش یافت/ عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش می‌دهد؟

به دنبال چالش ایجاد شده در کاخ کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ، قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال موافقت عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده جهان، مبنی بر کاهش تولید خود طی دو ماه آینده و همچنین کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.

مشخص نبود که بلافاصله طوفان ایجاد شده توسط حامیان دونالد ترامپ در کاخ کنگره آمریکا چگونه بر بازار نفت تاثیر می‌گذارد، اگرچه برخی از تحلیلگران معتقدند که دولت رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن، تولید نفت ایالات متحده را محدود خواهد کرد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 40سنت یا 0.7درصد افزایش، 54.70دلار مورد معامله قرار گرفت. وست تگزاس اینترمیدیت ایالات متحده نیز 43سنت یا 0.9درصد رشد را تجربه کرد و با قیمت 51.06دلار در هر بشکه معامله شد.

گفتنی است که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، پس از نشست گروه اوپک پلاس در اوایل هفته، به صورت داوطلبانه اعلام کرد که در ماه‌های فوریه و مارس، تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه کاهش می‌دهد.

به گفته تحلیلگران، پایین آمدن دلار باعث ارزان شدن نفت می‌شود، زیرا این کالا بیشتر با دلار مورد معامله قرار می‌گیرد و از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

به گفته اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه، ارزش سهام نفت خام ایالات متحده سقوط کرد و موجودی سوخت افزایش یافت.

موجودی نفت خام در هفته منتهی به یکم ژانویه با 8میلیون بشکه کاهش، به 485.5 میلیون بشکه رسید؛ در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 2.1میلیون بشکه را داشتند.