۰ نفر

پلوسی: دموکرات‌ها فاتح مجلس سنا خواهند بود

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۲۹
کد خبر: 496111
پلوسی: دموکرات‌ها فاتح مجلس سنا خواهند بود

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که دموکرات‌های می‌توانند کنترل مجلس سنا را نیز مانند مجلس نمایندگان بدست آورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مجلس نمایندگان در بیانیه ای اعلام کرد که مردم در ایالت جورجیا برای برای تغییر و تحول به رهبری دموکرات ها، پای صندوق های رای حاضر شدند.

پلوسی تاکید کرد که "رافائل وارنوک" و "جن اسوف" (نامزدهای دموکرات برای کسب کرسی های سنا جورجیا) بر پیشبرد ارزش‌هایی مانند برابری و ایجاد فرصت‌های شغلی در سراسر ایالت جورجیا و کشور پیروز شده اند. 

وی افزود: دموکرات ها در کنار تامین بسته کمک های مالی برای خانواده های متاثر از ویروس کرونا، از حقوق مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه مردم محافظت می کنند و اقتصاد را بازسازی خواهند کرد.

اگرچه هنوز شمارش تمام آرای رای دهندگان جورجیا تمام نشده است اما چاک شومر رییس اقلیت سنا گفت: دموکرات ها برای اولین بار پس از شش سال اکثریت سنا را به دست می آورند و این برای مردم آمریکا بسیار خوب است.

شومر افزود: کمک در راه است، دموکرات ها سنا به خوبی از شرایط کنونی مردم آمریکا آگاه هستند و می دانند که آنان در عذاب هستند.

انتخابات ایالت جورجیا که طی آن سرنوشت مجلس سنای آمریکا و اکثریت آن مشخص خواهد شد ساعاتی پیش به پایان رسید و شمارش آرا در حال انجام است.

در این انتخابات سرنوشت‌ساز دو سناتور باقیمانده مجلس سنا مشخص خواهد شد و نتایج این انتخابات اکثریت مجلس را تعیین خواهد کرد که جمهوری‌خواه خواهد بود یا دموکرات.

دور اول انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا در ماه نوامبر (آذر) برگزار شد، اما هیچ یک از نامزدها نتوانستند اکثریت کرسی‌ها را کسب کنند که این مسئله انتخابات را به دور دوم کشاند.

در صورت پیروزی دموکرات ها و کسب کنترل مجلس سنا، دستکم تا دو سال آینده راه برای پیشبرد سیاست های دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا حد زیادی هموار خواهد شد.