بر اثر شیوع ویروس کرونا در سال 2020 و عواقب اقتصادی که به دنبال آن ایجاد شد، شمار ورشکستگی شرکت‌های آمریکایی به بالاترین حد خود از زمان رکود اقتصادی بزرگ در سال 2009 رسید.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛  در حالی که زیان‌های اقتصادی 2020 سال‌ها طول می‌کشد که به صورت کامل جبران شود، داده‌های جدیدی که کل سال را شامل می‌شود ارائه شده که نشان می‌دهد مشاغل تا چه اندازه بر اثر شیوع بیماری همه‌گیر و اعمال محدودیت‌ها آسیب دیده است.

اکثر کشورهای سراسر جهان شاهد سقوط تولید ناخالص داخلی خود بودند، در حالی که بیشتر مشاغل در صنایع مختلف نیز با کاهش شدید در فروش و جذب مشتریان جدید مواجه شدند.

شرکت‌های خوش‌شانس چشم امید خود را به بازگشت به مسیر در سال 2021 دوخته‌اند، در حالی که داده‌ها نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها فرصت بهبود را نخواهند داشت.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ در طول سال، 244شرکت بزرگ با بدهی‌هایی بالغ بر 50میلیون دلار وجود داشت که درخواست تجدید سازمان یا اعلام ورشکستگی کامل را داشتند.

بسیاری از این ورشکستگی‌ها برای شرکت‌های بزرگ در اوایل شیوع بیماری همه‌گیر اتفاق افتاد؛ به عنوان مثال برای شرکت‌های انرژی مانند Chesapeake Energy، California Resources و Ultra Petroleum که با مجموع 24میلیارد دلار بدهی اعلام ورشکستگی کردند.

به طور کلی، در سال 2020 بیشترین میزان ورشکستگی در ایالات متحده از زمان رکود اقتصادی بزرگ در سال 2009 اتفاق افتاد. بانک‌ها، بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و املاک و مستغلات صنایعی بودند که در این مدت بیشترین ضرر را متحمل شدند. 

در نمودار ارائه شده، شمار ورشکستگی‌های سالانه آمریکا از سال 2009 را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-01-06_11-49-40