۰ نفر

ترامپ شکست در انتخابات را به گردن داماد خود انداخت

۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
کد خبر: 494591
ترامپ شکست در انتخابات را به گردن داماد خود انداخت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، انگشت اتهام خود را به سمت جارد کوشنر، مشاور ارشد و دامادش نشانه رفت و وی را مقصر خوانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز نوشت بر اساس مکالمات پشت پرده میان معاونان ارشد ترامپ در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، انگشت اتهام خود را به سمت جارد کوشنر، مشاور ارشد و دامادش نشانه رفت و گفت اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای مبارزات انتخاباتی وی خوب پیش نرود، مقصر کوشنر خواهد بود.

گفته می‌شود ترامپ در این جلسه که در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) برگزار شد بر سر کوشنر فریاد کشید و گفت: "شما دارید مرا می‌کشید، همه مطلب همین است. من می‌خواهم مانند مکزیک عمل کنم. آن‌ها تا وقتی که به اورژانس نروید و استفراغ نکنید از شما آزمایش (کرونا) نمی‌گیرند. "
ترامپ گفته است در آمریکا بیش از هر کشور دیگری آزمایش کرونا انجام شده است.
در این نشست، پس از آن که تونی فابریزیو، مسئول نظرسنجی‌های وی، گزارش داد که استفاده از ماسک حتی در میان حامیان ترامپ قابل قبول است، وی به خشم آمد.
کوشنر از سخنان فابریزیو که استفاده از ماسک را کار آسانی خواند، حمایت کرد و گفت استفاده از ماسک می‌تواند راهی برای کسب آزادی مجدد برای حضور در مسابقات ورزشی، رستوران‌ها یا سایر اماکن عمومی باشد.
اما ترامپ گفت استفاده از ماسک را اجباری نمی‌کند.
ترامپ هنگام آماده شدن برای مناظرات انتخاباتی به کوشنر گفت: "من می‌بازم و این تقصیر تو است به خاطر آزمایش ها. "
به گزارش نیویورک تایمز، پس از آن که برای ترامپ توضیح داده شد که چند روز طول خواهد کشید تا دولت بتواند پلاسما درمانی را تایید کند، وی متقاعد شده بود که مقامات ارشد بهداشت و درمان، دانشمندان و پزشکان در حال توطئه برای جلوگیری از پیروزی وی در انتخابات هستند.
گزارش شده است که ترامپ فریاد می‌زده:"آن‌ها دموکرات هستند. آن‌ها علیه من هستند. آن‌ها می‌خواهند معطل کنند. "
ترامپ تمایلی به استفاده از ماسک نداشت و فقط پس از آن که در ماه اکتبر به کووید-۱۹ مبتلا شد، از ماسک استفاده کرد.
اما بایدن از حامیان استفاده از ماسک بوده و گفته است در اولین ۱۰۰ روز ریاست جمهوری اش از مردم می‌خواهد که ماسک بزنند.