۰ نفر

در یک پیش بینی جدید مطرح شد؛

آمریکا تا پاییز سال آینده درگیر کرونا خواهد بود

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 494315
آمریکا تا پاییز سال آینده درگیر کرونا خواهد بود

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) در آمریکا پیش بینی کرد که این کشور تا پاییز سال آینده میلادی با موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم خواهدکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «آنتونی فائوچی» متخصص برجسته بیماریهای عفونی در آمریکا روز چهارشنبه در گفتگویی آنلاین پیرامون پاندمی کرونا پیش بینی کرد که کسب ایمنی جمعی در برابر بیماری کووید -۱۹ و بازگشت به وضعیت «ظاهراً عادی» در آمریکا از طریق واکسینه کردن افراد، تا پاییز سال ۲۰۲۱ به طول خواهد انجامید.

از سوی دیگر، «گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا که در این گفتگوی آنلاین حضور داشت، در ابتدای برنامه اعلام کرد که گونه بسیار مسری کرونا معروف به کرونای انگلیسی در ایالت کالیفرنیا شناسایی شده است. این در حالی است که یک روز پیش از آن (سه شنبه) مقامات آمریکا از شناسایی نخستین مورد ابتلا به این گونه جدید کرونا در ایالت کلرادو خبر دادند.

نیوسام بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که گونه جدید و بسیار مسری کرونا موسوم به «بی .۱.۱.۷» اوایل روز چهارشنبه در یک بیمار در جنوب کالیفرنیا شناسایی شده است.

فائوچی با بیان اینکه از شنیدن این خبر «متعجب نشده است»، گفت که موارد بیشتری از ابتلا به این گونه جدید کرونا احتمالاً در سرتاسر آمریکا شناسایی خواهد شد و اینکه ماهیت دگرگون شونده این نوع ویروسها امری عادی است.

فائوچی همچنین تأکید کرد که کرونای انگلیسی علائم بالینی شدیدتری ندارد و فاقد مصونیت لازم در برابر آنتی بادی های القاء شده در واکسنهای جدید کووید -۱۹ است.

گفتنی است که شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا تا صبح روز چهارشنبه به ۱۹ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر و آمار قربانیان این ویروس مرگبار در ایالت متحده نیز به رقم ۳۴۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسیده است.

کادمی اطفال و انجمن بیمارستان‌های کودکان در تازه‌ترین گزارش خود که با جمع‌آوری اطلاعات موجود از همه ایالت‌های آمریکا تدوین شده است، کودکان نزدیک به ۱۲ درصد موارد کل مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع از هر ۱۰۰ هزار مورد شناسایی شده کرونایی، ۲ هزار و ۶۵۸ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند. این رقم تنها در هفته گذشته به ۱۷۸ هزار و ۹۳۵ مورد کودک مبتلا رسیده است.