۰ نفر

تشکیل دولت جدید آمریکا؛

بایدن ۲معاون وزارت دفاع دولت خود را تعیین کرد

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۱۷
کد خبر: 494231
بایدن ۲معاون وزارت دفاع دولت خود را تعیین کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، کاتلین هیکس و کالین کال را به عنوان معاونان وزیر دفاع دولت خود برگزید.

به گزارش اقتصادآنلاین، جو بایدن و کامالا هریس روز چهارشنبه اعلام کردند «دکتر کاتلین هیکس» را به عنوان معاون وزیر دفاع آتی برگزیده‌اند.

هیکس معاون رئیس و مدیر برنامه امنیت بین‌المللی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی است. او مشاور قابل اعتماد جو بایدن در امور امنیت ملی و سیاست خارجی با چندین دهه تجربه بوده است.

او در حال حاضر سرپرست تیم انتقالی بایدن-هریس در وزارت دفاع است تا اطمینان حاصل کند که این وزارت‌خانه از روز نخست این دولت، برای ایمنی و امنیت خانواده‌های آمریکایی آماده است.

در زمان دولت اوباما-بایدن ، وی به عنوان معاون وزیر دفاع در امور استراتژی، برنامه ریزی و پرسنلی بود و توسط مجلس سنا تایید شد که به عنوان معاون اصلی معاون وزیر دفاع در امور سیاست گذاری خدمت کند. وی بیش از یک دهه کارمند خدمات حرفه‌ای در پنتاگون بود و جوایز خدمات برجسته از سه وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین جایزه عالی در رهبری انجمن زنان حرفه‌ای وزارت دفاع را دریافت کرد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا و معاون اول وی، همچنین «دکتر کالین کال» را به عنوان قائم مقام وزیر دفاع در امور سیاست دفاعی برگزیدند.

کالین کال در حال حاضر مدیر مشترک مرکز امنیت و همکاری بین‌المللی، عضو ارشد استیون سی. هازی در موسسه مطالعات بین‌المللی فریمن اسپوگلی و استاد علوم سیاسی در دانشگاه استنفورد است.

کال، برای مدت طولانی مشاور امنیت ملی مورد اعتماد رئیس جمهوری منتخب بایدن بوده است، همچنین یک مشاور استراتژیک در مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن است.

از دیگر مسئولیت‌های کال، معاون دستیار باراک اوباما و مشاور امنیت ملی معاون اول وی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بوده است.

وی فعالیت خود را به عنوان یک افسر اقدام در دفتر وزیر دفاع آغاز کرد و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۰۹ به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع برای خاورمیانه بود.

بر پایه گزارش تارنمای رئیس جمهوری منتخب آمریکا، کال در پیشبرد و تدوین استراتژی و سیاست پنتاگون از جمله برای عقب نشینی و انتقال مسئولیت پذیر در عراق، مقابله با آنچه که برنامه سلاح اتمی و نفوذ منطقه‌ای ایران و تقویت روابط دفاعی با اسرائیل، نقش اصلی ایفا کرده است.