۰ نفر

براساس نتایج بررسی‌های محققان؛

۱۷کاری که ثروتمندان موفق انجام می‌دهند

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۰:۰۶
کد خبر: 493942
۱۷کاری که ثروتمندان موفق انجام می‌دهند

نتایج بررسی‌های تازه محققان نشان می‌دهد که ثروتمندان خودساخته جهان به دلیل انجام متفاوت برخی کارها نسبت به دیگران در سرمایه‌گذاری و انباشت ثروت موفق‌تر بوده‌اند.

نشریه بیزنس اینسایدر با بررسی نتایج تحقیقات انجام شده بر روی صدها میلیونر و میلیاردر خودساخته در سراسر جهان، عادت‌ها و صفات متفاوت آنها را که در ثروت‌آفرینی تاثیرگذار است، استخراج کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورو نیوز، عادت‌ها و صفاتی که در مجموع به ۱۷ مورد رسیده است و با وجود این که در بسیاری دیگر از افراد نیز وجود دارد ولی سطح آن در افراد پولدار به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر بوده است:

۱-صرفه‌جویی

به گفته سارا استنلی فلائو، مدیر موسسه تحقیقاتی بازاریان مرفه(Affluent Market Institute) که رفتارهای ۶۰۰ میلیونر آمریکایی را مورد بررسی قرار داده، صرفه‌جویی و اصرار بر پس‌انداز، هزینه کمتر و پایبند بودن به خط قرمز بودجه خصلت برجسته آنها در مقایسه با سایر افراد است.

چون آنها معتقدند که هزینه‌کرد بالاتر از توان مالی، هزینه کردن به جای پس‌انداز برای بازنشستگی، ولخرجی با رویای ثروتمند شدن در آینده، شما را حتی اگر درآمد عالی داشته باشید، برده حقوق و دستمزد می‌کند.

۲-هزینه مَسکن پایین

آنها هزینه‌های مسکن خود را پایین نگه می دارند. ثروتمندان خودساخته معمولاً در خانه و محله‌ای زندگی می‌کنند که به راحتی از پس هزینه‌های آن برمی‌آیند. اکثر ثروتمندان مورد مطالعه هرگز خانه‌ای را که نخریده‌اند که قیمت آن بیش از ۳ برابر درآمد سالانه آنها باشد.

۳-پس‌انداز بالا

صرفه‌جویی و زندگی در خانه‌ای مقرون به صرفه، میلیونرها را قادر می‌کند که بیش از سایرین پس‌انداز کنند. این پس‌انداز به آنها امکان سرمایه‌گذاری آتی را می‌دهد در حالیکه هستند افرادی که نه تنها تمام درآمد خود را خرج می‌کنند بلکه مجبور به استقراض نیز می‌شوند.

۴-عدم بودجه‌بندی

بسیاری از افراد پولدار بدون این که بودجه‌بندی کنند می‌توانند صرفه‌جو باشند و پس‌انداز کنند. گرچه این صفت غیرقابل انتظاری است ولی نشان می‌دهد که ثروتمندان از یک ویژگی خود کنترلی برخوردارند.

۵-دوری گزیدن از شلوغی

این روش خوبی برای جستجوی گزینه‌های سرمایه‌گذاری است، در حالی که بسیاری از افراد به طور تمام وقت مشغول کار هستند، بسیاری از پولدارها در خلوت خود در حال بررسی فرصت‌ها هستند. پس آنها قادر به ایجاد فرصت‌های متعدد درآمدزایی هستند و می‌توانند اوقات فراغت خود را به فعالیت‌های درآمدزا تبدیل کنند.

۶-سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از اصول مشترک ثروتمندان برای ایجاد راه درآمدزایی جدید است. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، گذشته از ایجاد جریان نقدی مثبت و افزایش ارزش مسکن، مزایای مالیاتی نیز دارد و می‌تواند سرمایه لازم را برای سرمایه‌گذاری‌های آتی تامین کند.

۷-سرمایه‌گذاری در صندوق‌های شاخص کم ‌هزینه

اغلب آنها از استراتژی سرمایه‌گذاری ساده استفاده می‌کنند. لذا سرمایه گذاری در صندوق‌های شاخص کم هزینه و دارای بازده بالا مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های شاخص یک استراتژی برنده برای فعالیت در بازار سهام است چون که ریسک سرمایه‌گذاری را در مقایسه با سایر گزینه‌های بورس کاهش می‌دهد.

۸-مطالعه و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری

ثروتمندان خودساخته بیش از سایرین وقت خود را صرف مطالعه و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها به طور متوسط ۱۰.۵ ساعت در ماه را صرف برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۹-رشد فردی

آنها همچنین وقت بیشتری را صرف تمرکز بر رشد شخصی خود می‌کنند. در حالی ثروتمندان به طور متوسط ۵.۵ ساعت در هفته را به تفریح اختصاص می‌دهند و حدود ۶ ساعت نیز ورزش می‌کنند، سایر افراد تنها ۲ ساعت در هفته تفریح می‌کنند و حداکثر ۲.۵ ساعت ورزش می‌کنند. آنها وقت بیشتری را صرف تمرکز بر آموزش و مطالعه می‌کنند.

۱۰-خواب کمتر

آنها هفته‌ای تقریباً هشت ساعت کمتر از سایرین می‌خوابند و در هفته شش ساعت بیشتر از دیگر افراد ​​کار می‌کنند. اکثر آنها همچنین ۳ ساعت زودتر از شروع روز از خواب بیدار می‌شوند و بر امور روزانه خود متمرکز می‌شوند.

۱۱-تفکر بیشتر

میلیونرهای خودساخته متفکر هستند. ثروتمندان تمایل دارند هر روز به تنهایی حداقل ۱۵ دقیقه فکر کنند. در واقع تفکر کلید موفقیت آنهاست. آنها هر روز با خود درمورد چیزهای زیادی فکر می‌کنند. مثلا این که چه کاری می‌توانم انجام دهم تا پول بیشتری به دست آورم؟ آیا کار من باعث خوشبختی من می‌شود؟ آیا من به اندازه کافی ورزش می‌کنم؟ با کدام موسسه خیریه جدید باید همکاری کنم؟

۱۲-دنباله‌رو اکثریت نیستند

اکثر مردم در تلاشند تا هر چه بیشتر با جامعه سازگار شوند و اصطلاحا بخشی از گله باشند. به همین دلیل است که اکثر مردم هرگز به موفقیت نمی‌رسند. افراد موفق گله جدید خود را ایجاد می‌کنند و سپس دیگران را به عضویت آن دعوت می‌کنند.

۱۳-خواهان بازخوردند

دریافت بازخورد برای یادگیری این که چه چیزی موثر و یا بی‌فایده است، ضروری است. بازخورد به شما کمک می کند تا درک کنید که آیا در مسیر درستی قرار گرفته‌اید یا خیر. انتقاد از عملکرد خود با استفاده از بازخورد دریافتی یک عنصر مهم برای یادگیری و رشد است.

۱۴-انعطاف و مقاومت

میلیونرهای خودساخته از انعطاف‌پذیری و پشتکار توامان برخوردارند. آنها برای خلق ثروت و ایجاد مشاغل شخصی خود مصمم هستند ولی در این مسیر از انعطاف‌پذیری لازم برای غلبه بر شکست‌ها و تغییر مسیرهای احتمالی برخوردارند.

۱۵-اولویت‌دهی به چهار رابطه

اکثر آنها اولویت اصلی را به ایجاد و حفظ رابطه با مربی، پیشکسوت، پیشرو و دوستان می‌دهند و در این میان مربی از همه برای آنها مهمتر است. به باورآنها یافتن یک مربی خوب شما را در مسیر جمع‌آوری ثروت قرار می‌دهد.

۱۶-تلاش برای پایداری

ثروتمندان با تکیه بر مسئولیت‌پذیری فردی، هدف‌گرا و سخت‌کوش هستند؛ رویه‌ای با ثبات که اکثر آنها برای دستیابی به اهداف بلندمدتشان پِی ‌می‌گیرند. آنها بر اساس تجربه می‌دانند که ثروت‌آفرینی در یک چارچوب پایدار و بلند مدت ممکن است.

۱۷-وظیفه‌شناسی

جود میلر بورک که به مدت سه سال ۲۰۰ ثروتمند خودساخته را مورد مطالعه قرار داده، دریافته است که تمایل آنها به وظیفه شناسی در مقایسه با سایر افراد بسیار بیشتر است.