۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

احتمال توافق سرمایه‌گذاری چین و اتحادیه اروپا/ مذاکرات پس از سال‌ها به نتیجه می‌رسد؟

۹ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸
کد خبر: 493846
احتمال توافق سرمایه‌گذاری چین و اتحادیه اروپا/ مذاکرات پس از سال‌ها به نتیجه می‌رسد؟

به گفته مقامات، توافق‌نامه در خصوص معامله سرمایه‌گذاری میان چین و اروپا روز چهارشنبه هفته جاری تصویب می‌شود.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، مقامات اروپایی روز دوشنبه اعلام کردند که چین و اتحادیه اروپا احتمالا معامله‌ای را امضا می‌کنند که به شرکت‌های اتحادیه اروپا امکان دسترسی بهتر به بازار چین، بهبود شرایط رقابت و محافظت از سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در چین را می‌دهد.

مذاکرات در خصوص معامله سرمایه‌گذاری در سال 2014 آغاز شد اما سال‌ها به تعویق افتاد؛ زیرا اتحادیه اروپا اعلام کرد که چین به وعده‌های خود برای برداشتن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا عمل نمی‌کند.

مقامات گفتند که ممکن است تنش در روابط تجاری میان ایالات متحده و چین نیز به تغییر موقعیت چین و ایجاد توافق بین پکن و بروکسل کمک کرده باشد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: "با توجه به وضعیت موجود، توافق‌نامه سیاسی بین اتحادیه اروپا و چین روز چهارشنبه بسته می‌شود."

سایر مقامات درگیر در این مذاکرات گفتند که بر اساس این توافق، چین بخش تولید و همچنین ساخت و ساز، تبلیغات، حمل و نقل هوایی، خدمات دریایی، مخابرات و تا حدی رایانش ابری را به روی اتحادیه اروپا باز می‌کند.

طبق جدول زمانی توافق شده، گفت و گوها در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری، احتمالا تا سال آینده ادامه خواهد داشت و سپس به نتیجه می‌رسد.

اگر توافق‌نامه سیاسی در خصوص معامله روز چهارشنبه انجام شود، انتقال آن در متن قانونی ممکن است چند ماه طول بکشد. مقامات گفتند که همراه با فرآیند تصویب، اجرای آن حدودا یک سال طول می‌کشد.