به دنبال قرنطینه‌های ناشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های اعمال شده در فصل تعطیلات سال نوی میلادی، بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته جهان، به غیر از چین، دچار ضررهای قابل توجهی شده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، به رغم اینکه اقتصاد چین به صورت کامل بهبود یافته و حتی رشد خود را آغاز کرده، سایر کشورهای توسعه‌یافته جهان در رنج و زحمت به سر می‌برند.

چین، بر خلاف اینکه اولین کشوری بود که ضررهای ناشی از ویروس کرونا را متحمل شد، اکنون به عنوان یک برنده در عرصه جهانی ظاهر شده؛ اما در حال حاضر ایتالیا و بریتانیا کشورهایی هستند که بدترین آسیب‌ها را به خود دیده‌اند.

قرنطینه اعمال شده بر اثر موج دوم شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی نیمی از کشورهای توسعه‌یافته جهان در طول فصل تعطیلات شده و دردسرهای بزرگی را برای اقتصادها به بار آورده است.

به گفته مارک گیلبرت و مارکوس اشورث: "انتظار می‌رود رشد اقتصادی در سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد، اما بدیهی است که اثرات مخرب اتفاقات سال 2020 تا مدتی ادامه داشته باشد. بازگشت به وضعیت پیش از شیوع ویروس کرونا تا اوایل سال 2022 انتظار نمی‌رود."

اما این بدان معنا نیست که دلیلی برای خوش‌بینی در خصوص وضعیت بازارها در سال 2021 وجود نداشته باشد.

در نمودار ارائه شده، وضعیت تعطیلی اقتصادهای توسعه‌یافته جهان بر اثر کرونا را مشاهده می‌کنید؛

اقتصاد