۰ نفر

انتصاب‌های دقیقه نودی ترامپ

۳ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۵
کد خبر: 492377
انتصاب‌های دقیقه نودی ترامپ

به رغم آنکه کمتر از یک ماه تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ادامه دارد، کاخ سفید از انتصاب تعداد جدیدی از افراد نزدیک به دونالد ترامپ به مناصب مهم دولتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تعدادی از دستیاران و متحدان نزدیک خود را به مناصب و پُست‌های دولتی گمارد.

وبگاه آمریکایی «هیل» گزارش داد: «رئیس‌جمهور ترامپ در حالی که خود را آماده خروج از کاخ سفید می‌کند، مجموعه‌ای از متحدانش را برای عضویت در مناصب دولتی انتخاب کرد.»

طبق اعلامیه روز سه شنبه (عصر دیروز به وقت تهران) کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا «هوپ هیکس» دستیار قدیمی و یکی از معتمدترین افراد نزدیک به دونالد ترامپ را به عنوان عضو هیات نظارت بر اعطای بورسیه خارجی «برنامه فولبرایت» تعیین کرد.

برنامه فولبرایت یک برنامه دولتی دادن کمک مالی به منظور مبادله آموزشی بین‌المللی برای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه، متخصصان و هنرمندان است.

«پَم بوندی» دادستان عالی سابق فلوریدا که او هم از متحدان نزدیک ترامپ است، به عضویت در هیات امنای «مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی» تعیین شد.

طبق انتصاب‌های جدیدد ترامپ، «ریچارد گرنل» سرپرست سابق «اداره اطلاعات ملی» آمریکا و سفیر پیشین دولت ترامپ در آلمان عضو «شورای یادبود هلوکاست ایالات متحده» شد.

«استفانی گریشام» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید و رئیس کنونی دفتر ملانیا ترامپ همسر رئیس‌جمهور آمریکا هم به عضویت در هیات مدیره «هیات ملی علوم تربیتی» درآمد.

«راسل ووت» مدیر سابق دفتر مدیریت و بودجه دولت ترامپ قرار است کار خودش را به عنوان عضو مدعو در آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده آغاز می‌کند.

طبق گزارش هیل، انتصاب‌های تازه ترامپ شامل فهرست 40 نفر دیگر هم می شود که برای عضویت آنها در پست‌های موجود در سازمان‌های دولتی اختصاص داده شده است.

اقدامات اخیر ترامپ در شرایطی انجام می‌گیرد که بعد از اقدام اخیر مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) در تایید پیروزی جو بایدن، قرار است مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا در تاریخ بیستم ژانویه (اول بهمن) برگزار شود.

ترامپ تاکنون شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و اصرار دارد که در این انتخابات تقلبی گسترده به نفع بایدن انجام شده است.

او و ستد انتخاباتی وی در راستای اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بارها به محاکم قضایی و حتی دیوان عالی آمریکا رجوع کرده‌اند اما تاکنون موفقیت قابل توجهی کسب نکرده‌اند.