۰ نفر

یک رسانه آمریکایی خبر داد؛

تردید در آمریکا برای معرفی عامل حملات سایبری

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۵
کد خبر: 491294
تردید در آمریکا برای معرفی عامل حملات سایبری

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات کاخ سفید تصمیم داشته‌اند رسماً دولت روسیه را به عنوان عامل حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کنند، اما در آخرین لحظات از این کار منع شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس شنبه شب به وقت تهران طی گزارشی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که مقامات کاخ سفید قصد داشته‌اند رسماً روسیه عامل اصلی حملات سایبری به چندین نهاد فدرال و شرکت آمریکایی معرفی کنند، اما در آخرین لحظات به آنها دستور داده شده است که چنین کاری انجام ندهند.

این منابع آگاه که به شرط عدم افشای نامشان با آسوشیتدپرس مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که بعد از ظهر جمعه (به وقت محلی) مقامات کاخ سفید آماده بوده‌اند تا با صدور بیانیه‌ای رسماً روسیه را «بازگیر اصلی» در حملات سایبری اخیر معرفی کنند، اما در آخرین دقایق به آنها گفته شده است که از این اقدام دست بکشند.

در حالی که رسانه‌های آمریکا و همچنین مقامات ارشد این کشور آشکارا از روسیه به عنوان عامل اصلی حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی نام می‌برند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه  از اینکه رسانه‌ها و مقامات کشورش هرگونه خرابکاری در آمریکا را به روسیه نسبت می‌دهند، به‌شدت انتقاد کرد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «این حملات سایبری در رسانه‌های اخبار جعلی بسیار بزرگتر از واقعیت هستند. من کاملاً در جریان قرار گرفته‌ام و همه‌چیز به‌خوبی تحت کنترل است. هر اتفاقی که رخ می‌دهد، فریاد روسیه، روسیه، روسیه در رسانه‌های جریان چلاق [طعنه ترامپ به رسانه‌های جریان اصلی آمریکا] بلند می‌شود که تا حدی زیاد دلایل مالی دارد.»

البته ترامپ در حالی رسانه‌ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح کرده‌اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد کرده است.