۰ نفر

سفیر ایران در مسکو؛

روابط تهران-مسکو بسیار مهم و استراتژیک است

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 490864
روابط تهران-مسکو بسیار مهم و استراتژیک است

سفیر ایران در مسکو می‌گوید که روابط مسکو و تهران استراتژیک است و سیستم مالی میان دو کشور برای کاهش وابستگی به دلار فعال شده و در مسیر خوبی قرار دارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که روابط تهران و مسکو در بسیاری از زمینه‌ها مهم و استراتژیک است. 

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند این روابط را غیراستراتژیک و براساس چند قرارداد که بین دو طرف امضا شده است نشان دهند اما باید تاکید کرد که این معاهدات بسیار با اهمیت هستند و روابط مسکو و تهران روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

سفیر ایران در روسیه در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد، ما در حال بحث و مشورت در موضوعات مختلف از جمله مسائل مهم سیاسی و بین‌المللی هستی. ما به طور منظم مشورت می‌کنیم و از نزدیک با یکدیگر همکاری داریم و از هم حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر دو کشور ایران و روسیه هدف تحریم(آمریکا) هستند تاکید کرد که در این راستا باید وابستگی به دلار در روابط دو کشور کاهش یابد. جلالی در همین راستا اعلام کرد که یک سیستم مالی میان دو کشور فعال شده است و در مسیر خوبی نیز قرار دارد و در حال حاضر حدود 40 درصد از حجم تجارت میان تهران و مسکو با ارزهای ملی صورت می‌گیرد و این به معنی این است که ما در این روند پیشرفت داشتیم. 

وی در ادامه افزود: ما کارهایمان را بدون شعار و به دور از پروپاگاندای رسانه‌ای داریم انجام می‌دهیم.