۰ نفر

سی‌‌ان‌ان؛

مراسم تحلیف بایدن به صورت محدود بر‌گزار می‌شود

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱:۱۳
کد خبر: 490559
مراسم تحلیف بایدن به صورت محدود بر‌گزار می‌شود

کمیته مشترک برای مراسم‌های تحلیف در کنگره آمریکا از بر‌گزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب این کشور با برخی محدود‌یت‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته مشترک برای مراسم‌های تحلیف در کنگره آمریکا از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور با برخی محدودیت‌ها خبر داد.

به نوشته روزنامه «سی‌‌ان‌ان»، این کمیته که وظیفه نظارت بر مراسم‌های تحلیف رؤسای جمهور آمریکا را بر عهده دارد روز چهار‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد برای مراسم تحلیف بایدن در روز بیستم ژانویه ۲۰۲۱ حضور مهمانان و جمعیت حاضران را محدود کند.

این کمیته همچنین در بیانیه خود گفت که تعداد حاضران در مراسم تحلیف بایدن مانند مراسم سخنرانی رؤسای جمهور آمریکا درباره «وضعیت کشور» در کنگره خواهد بود.

اعضای کنگره نیز امسال به جای دریافت ۲۰۰ هزار بلیت برای شرکت در مراسم تحلیف، هر کدام دو بلیت برای خود و برای یک مهمان دریافت خواهند کرد.

«روی بلانت»، رئیس این کمیته در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم در خصوص بر‌گزاری این چنینی مراسم تحلیف امسال با مشورت متخصصان درمانی و بهداشتی مختلف این کشور و همچنین "کمیته تحلیف ریاست‌جمهوری" گرفته شده است.»

کمیته تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه با اعلام اینکه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال با حضور بسیار محدود جمعیت و طبق معمول بیرون از ساختمان کاپیتول یا کاخ کنگره برگزار می‌شود، از مردم این کشور خواست از سفر به منظور حضور در این مراسم خودداری کنند.

این کمیته همچنین گفت که درباره برگزاری مراسمی چون رژه روز تحلیف باز‌نگری خواهد شد و انتظار می‌رود که حاضران از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.