۰ نفر

به علت پاندمی کرونا؛

آمریکا با سطح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی کودکان روبرو است

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
کد خبر: 490154
آمریکا با سطح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی کودکان روبرو است

طبق اعلام فیدینگ آمریکا، یک شبکه ملی غیرسودآور بانک غذا در آمریکا، میلیون‌ها آمریکایی به علت پاندمی کرونا با گرسنگی شدید روبرو شده‌اند و بسیاری از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق اعلام فیدینگ آمریکا، یک شبکه ملی غیرسودآور بانک غذا در آمریکا، میلیون‌ها آمریکایی به علت پاندمی کرونا با گرسنگی شدید روبرو شده‌اند و بسیاری از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.

طبق تخمین این مؤسسه امسال ۱۷ میلیون کودک آمریکایی غذای کافی برای خوردن نخواهند داشت.

طبق تحقیق جدید هاوس‌هولدپلاس، حدود ۱۲ درصد آمریکایی‌ها یا ۲۵.۷ میلیون نفر گزارش داده‌اند که در هفته گذشته غذای کافی برای خوردن نداشته‌اند. نزدیک ۱۴ میلیون خانوار دارای کودک اعلام کرده‌اند که بعضی اوقات یا اغلب اوقات غذای کافی برای خوردن ندارند.

لیسا دیویس، معاون کمپین مبارزه با گرسنگی کودکان، می‌گوید: ما با سطحی از گرسنگی کودکان روبرو هستیم که در چند دهه اخیر بی‌سابقه است. قلب ما از این اتفاق به درد آمده است چرا که قبل از پاندمی کرونا ما در مسیری بودیم که امسال گرسنگی کودکان را خاتمه دهیم و حالا ظرف چند ماه کل این مسیر معکوس شده است.

اوضاع از این هم بدتر می‌شود؛ در انتهای ماه جاری مزایای کمک بیکاری برای حدود ۱۲ میلیون آمریکایی به پایان می‌رسد و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری بسته کمک جدیدی جایگزین آن نخواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها در دوران کرونا به کمک‌هایی فراتر از بسته جامع کمک مالی (اسنپ) نیاز داشته‌اند. بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌گویند در هفته گذشته به دنبال دریافت غذای مجانی بوده‌اند. حدود ۴۲ درصد گفته‌اند به غذایی که توسط مدارس یا سایر برنامه‌های کمکی برای کودکان فراهم می‌شود وابسته‌اند در حالی که ۳۲ درصد از این افراد می‌گویند به غذای بانک غذا یا مراکز کمک به ناتوانان وابسته‌اند.