۰ نفر

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند؛

آغاز رأی گیرى از مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رییس جمهور

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰
کد خبر: 489919
آغاز رأی گیرى از مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رییس جمهور

رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» آمریکا برای انتخاب رسمی رییس جمهور این کشور بر اساس نتایج انتخابات آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند روند رأی‌دهی در مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رسمی رییس جمهور این کشور آغاز شده است.

طبق گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، همه ۵۳۸ نماینده موسوم به «گزیننده‌های رییس جمهور» برای دادن رأی به یکی از دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های متبوعشان دیدار خواهند کرد.

گزیننده‌های رییس جمهور، قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری توسط احزاب در هر ایالت انتخاب می‌شوند. اکثر آنها در مجلس‌های ایالتی رأی خواهند داد.

اولین ایالت‌هایی که رأی‌گیری در آنها از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شده «ایندیانا»، «نیوهمپشایر»، «تنسی» و «ورمونت» هستند.

بر اساس نتایج انتخابات آمریکا انتظار می‌رود ۷ رأی الکترال ایالت‌های ورمونت و نیوهمپشایر به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و ۲۲ رأی الکترال ایندیانا و تنسی به ترامپ اختصاص یابد.

در ایالت‌های خاکستری که ترامپ نتیجه انتخابات را در آنها به چالش کشیده رأی‌گیری‌ها از ساعت ۱۳ به وقت محلی آغاز خواهد شد.

این در حالی است که ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش دادند تهدید به خشونت‌ها از جانب طرفداران «دونالد ترامپ»رییس جمهور آمریکا موجب شده است که مقام‌های امنیتی تصمیم به تعطیلی ساختمان مجلس ایالتی میشیگان بگیرند.

انتخاب رییس جمهور [در آمریکا] فرایند پیچیده‌ای دارد چون این سیستم به گونه‌ای طراحی نشده که مستقیماً دموکراتیک باشد. در قانون اساسی آمریکا تصریح شده ایالت‌ها باید افرادی موسوم به «الکتور» (گزیننده) را انتخاب کنند؛ این گزیننده‌ها سپس در جلسه‌ای به نامزدی که آرای مردمی را به دست آورده رأی می‌دهند و او را به عنوانرییس جمهور انتخاب می‌کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.