۰ نفر

پوتین تاکید کرد؛

کمک به توسعه همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 489595
کمک به توسعه همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد قصد دارد تا همکاری میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و کشورهای دیگر از جمله ایران را گسترش دهد.

به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد قصد دارد تا همکاری میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و کشورهای دیگر از جمله ایران را گسترش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، وی در نشست رهبران شورای اقتصادی اوراسیا گفت: «توسعه ائتلاف در چهارچوب EAEU مورد توجه تعداد از کشورهای خارجی قرار گرفته است.»

پوتین با توضیح اینکه تصمیم عضویت ناظر به جمهوری ازبکستان و کوبا نیز بررسی خواهد شد، افزود: « این اقدام یک گام کاملاً مهم در تقویت روابط این اتحادیه با شرکای طبیعی و سنتی اش است.»

پوتین گفت: «توافق اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای بزرگ به لحاظ اقتصادی نظیر چین و هند اجرایی شده است.» «نخستین دور مذاکرات در مورد توافق تجارت آزاد با هند به زودی برگزار می شود.»

وی ادامه داد: «ما مذاکرات مشابه با ایران را تصویب خواهیم کرد.» همچنین دیدگاه ایجاد توافق نامه ترجیحی با اندونزی و مغولستان با استقبال مواجه شده است.

پوتین گفت یادداشت تفاهمی میان دبیرخانه سازمان همکاری های شانگهای و کمیسیون اقتصادی اوراسیا در نشست 10 نوامبر به امضا رسید.

وی تاکید کرد: «توسعه همکاری با کشورهای دیگر و یکپارچگی منطقه ای بسیار اهمیت دارد.»