۰ نفر

تا ۶ماه دیگر؛

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۵
کد خبر: 488651
اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از موافقت اعضای این اتحادیه درتمدید تحریم‌های روسیه تا 6ماه دیگر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا چهارشنبه شب به وقت تهران در «بروکسل» مقر این اتحادیه از تمدید تحریم‌های کنونی علیه روسیه تا 6 ماه دیگر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی روسیه را که قرار است اواخر ژانویه 2021 منقضی شود، در نشست 10 دسامبر تمدید خواهد کرد.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا با بیان رایزنی در مورد اجرای توافقنامه‌های مینسک که معمولا بر اساس آن تحریم‌ها تمدید می‌شوند، افزود: «هیچکس با تمدید تحریم‌ها مخالفت نکرده است.»

پیش‌بینی می‌شود سران اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌ها برای 6 ماه دیگر تصمیم بگیرند و پس از آن، روند تمدید رسمی تحریم‌ها آغاز می‌شود.

در سال 2014، اتحادیه اروپا به دلیل وقایع اوکراین و الحاق دوباره کریمه به روسیه، این کشور را تحریم کرد. از آن به بعد، این تحریم ها بارها تمدید شده‌اند. علاوه بر این، محدودیت‌های تجاری، مالی و نظامی نیز علیه روسیه وضع شد. در پاسخ، مسکو نیز واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپا را ممنوع کرده است.

چندی قبل «ولادیمیر شیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، ضمن غیرقانونی خواندن تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا  علیه روسیه گفت که پاسخ متناسبی به این تحریم‌ها خواهند داد. شیزوف تصریح  کرد که اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه بر روابط دوجانبه مسکو با این اتحادیه تاثیر منفی خواهد گذاشت.