۰ نفر

در یک نطق مطبوعاتی؛

بایدن برنامه مبارزه ۱۰۰روزه با کرونا را اعلام کرد

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰:۴۳
کد خبر: 488331
بایدن برنامه مبارزه ۱۰۰روزه با کرونا را اعلام کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، استفاده از ماسک، واکسیناسیون نظامیان آمریکایی و بازگشایی اکثر مدارس را برنامه ۱۰۰ روزه خود برای مبارزه با کرونا اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن روز سه‌شنبه در یک نطق مطبوعاتی افزود این برنامه‌ها در مشورت با دکتر آنتونی فاوچی رئیس موسسه ملی مبارزه با بیماری‌های عفونی و واگیردار آمریکا، اتخاذ شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا با فاوچی دچار اختلاف بود و حاضر نشد از نظرات وی برای مهار کرونا تبعیت کند.

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده تاکید کرد همه باید در این ۱۰۰ روز از ماسک استفاده کنند؛ ۱۰۰ میلیون واکسن باید به نظامیان آمریکایی تزریق شود و بیشتر مدارس آمریکا در ۱۰۰ روز نخست دولت او بازگشایی خواهند شد در صورتی که کنگره اقدام کند.

برخی از کارشناسان بهداشتی تاکید می‌کنند در ۱۰۰ روز، کووید-۱۹ پایان نمی‌یابد اما می‌توانند گسترش آن را متوقف سازند.

آمریکا در حال حاضر با ابتلای حدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا، رتبه نخست همه‌گیری را در جهان به خود اختصاص داده است.

همچنین نزدیک به ۲۸۶ هزار نفر هم جان خود را در این کشور در اثر بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند در حالیکه ترامپ بارها مدعی شده بود که این ویروس، مهم نیست و همچون معجزه‌ای ناپدید خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا، هرگز حاضر نشد مقررات بهداشتی مربوط به این همه‌گیری را رعایت کند و علاوه بر خود و همسرش، بستگان و نزدیکان وی همچون رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، به این ویروس مبتلا شدند.

اینها خود عامل گسترش ویروس بودند و روز سه‌شنبه هم اعلام شد ،وکیل دیگر ترامپ که در کنار جولیانی مشغول شکایت انتخاباتی بوده، گرفتار کرونا شده است.