با ادامه شیوع ویروس کرونا، شمار آمریکایی‌هایی که بیش از 27 هفته بیکار بوده‌اند و در دسته بیکاری‌های طولانی مدت قرار گرفته‌اند، به طور مداوم در حال افزایش است؛ و با به پایان رسیدن برنامه دریافت مزایای بیکاری در آخر ماه دسامبر، تنها منبع درآمدی خود را نیز از دست می‌دهند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا وجود ندارد و ایالت‌های زیادی در آمریکا به اقدامات سختگیرانه خود برای کاهش سرعت شیوع ادامه می‌دهند، امیدها برای افزایش مشاغل در فصل تعطیلات تا پایان سال از بین رفته است.

بر اساس آخرین گزارش مشاغل که توسط وزارت کار منتشر شده، روند افزایش مشاغل در ایالات متحده در ماه نوامبر کند شد؛ با وجود اینکه افزایش مشاغل در بخش حمل و نقل، انبارداری، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات حرفه‌ای تا حدی توسط مشاغل از دست رفته دولتی و تجارت خرده‌فروشی جبران شد.

در همین حال، سطح بیکاری طولانی مدت در حال افزایش بوده و به حدی نزدیک شده که آخرین بار پس از بحران مالی دیده شده بود. به گفته اداره آمار کار، تقریبا 4میلیون آمریکایی برای 27 هفته یا بیشتر بیکار بوده‌اند، که نشان می‌دهد برای افرادی که در بهار شغل خود را از دست داده بودند یافتن شغل جدید چقدر دشوار بوده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، از هر سه نفر، بیش از یک نفر در ایالات متحده حداقل 27 هفته بیکار هستند، در حالی که میانگین آن پیش از شیوع ویروس کرونا حدود 20درصد بوده است.

این اعداد به ویژه در روزهای اخیر قابل توجه بوده، زیرا کنگره هنوز برای تمدید قانون امداد به توافق نرسیده که مزایای بیکاری را برای افرادی که بیش از 26هفته بیکار شده‌اند افزایش دهد.

زمانی که کمک‌های اورژانسی ارائه شده توسط قانون امداد در پایان ماه دسامبر تمام شود، میلیون‌ها آمریکایی تنها منبع درآمد خود را نیز از دست می‌دهند؛ مگر اینکه این توافق به سرعت حاصل شود.

در نمودار ارائه شده، سهم آمریکایی‌هایی که بیش از 27هفته بیکار بوده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-12-08_16-01-56