۰ نفر

هشدار سازمان ملل؛

ممکن است به خاطر کرونا یک میلیارد نفر به فقر مطلق دچار شوند

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 487658
ممکن است به خاطر کرونا یک میلیارد نفر به فقر مطلق دچار شوند

سازمان ملل هشدار داد: شیوع ویروس کرونا می‌تواند به سقوط یک میلیارد نفر به زیر خط فقر در دنیا منجر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برنامه توسعه سازمان ملل اعلام کرد: تحقیقات اخیر که نتایج آن این هفته منتشر شده نشان می‌دهد که تبعات بلندمدت شیوع ویروس کرونا می‌تواند به سقوط صدها میلیون نفر دیگر به زیر خط فقر تا سال 2030 منجر شده و تعداد کل افراد فقیرشده به خاطر کرونا به بیش از یک میلیارد نفر برساند. 

این تحقیق می‌گوید: در یک سناریو با خسارت بالا شاهد روند کند و محدود بهبود اوضاع جهانی در پساکرونا خواهیم بود. 

این تحقیق البته در بدترین سناریو خود فرض کرده که 80 درصد بحران اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع کرونا تا یک دهه ادامه یافته و روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی پیش از شیوع کرونا را متوقف کند.

این گزارش می‌گوید: در صورتی که شاهد تداوم روند افزایش تعداد قربانیان کرونا به همین منوال باشیم، و پیش بینی‌های اخیر در باره رشد اقتصادی را مدنظر قرار دهیم، تا سال 2030 شاهد فقیر شدن 44 میلیون نفر بیشتر نسبت به پیش بینی‌های قبل از شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

آتین استینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل می‌گوید: آن گونه که این تحقیق اخیر در باره فقر نشان می‌دهد، شیوع کرونا یک نقطه بحرانی است و تصمیمات سران کشورها می‌تواند جهان را به سمت و سوی بسیار متفاوت بکشاند.

وی ادامه داد: ما فرصت سرمایه گذاری برای یک دهه را داریم که نه تنها به مردم برای عبور از بحران کرونا کمک می‌کند، بلکه روند توسعه مردم و  جهان به سمت یک آینده پاک‌تر و عادلانه‌تر را تحکیم می‌بخشد.

این تحقیق نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های متفاوت می‌تواند از سقوط صدها میلیون نفر به فقر مطلق جلوگیری کرده و 146 میلیون نفر دیگر را هم از زیر خط فقر بالا بکشد و رشد اقتصادی جهان را حتی به بالاتر از پیش بینی‌ها قبل از شیوع کرونا افزایش دهد.