وضعیت فقر در جهان به میزان قابل توجهی در حال حرکت به سمت بهبودی است که باید گفت بیش از سه چهارم افرادی که از خط فقر خارج شده‌اند، در چین مشاهده می‌شود.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، به طور کلی در جهان، به میزان چشمگیری شاهد کاهش نرخ فقر بوده‌ایم، اما بیش از سه چهارم آن به چین برمی‌گردد.

به گفته کلارا فریرا، مقیاس مطلق دستاوردهای کلی چین در زمینه کاهش نرخ فقر قابل توجه بوده است. بیش از 850 میلیون نفر در طول کمتر از چهار دهه، از فقر شدید رهایی یافته‌اند.

گفتنی است که بیش از 90درصد جمعیت چین در سال 1981، در آستانه فقر بین‌المللی قرار داشتند. تا سال 2019، میزان آن کمتر از یک درصد بود.

اما باید اشاره کرد که این یک موفقیت قطعی نیست که دولت چین به آن دست یافته باشد. فقر شدید رسما از بین رفته، اما تعداد زیادی از افراد با محرومیت‌های قابل توجهی به زندگی خود ادامه می‌دهند. افراد تحصیل‌ کرده و سالمند برای پیشرفت خود باید تلاش بیشتری داشته باشند و در مناطق شهری، مهاجران زیادی وجود دارند که در فقر زندگی می‌کنند. گفته می‌شود که دولت بیشتر بر فقر روستایی متمرکز شده است. از سویی، نابرابری نیز در حال افزایش است.

در نمودار ارائه شده، درصد افرادی که در فقر شدید زندگی می‌کنند را مشاهده می‌کنید؛

خط فقر