۰ نفر

۵۰سال بعد از آمریکا،

چین پرچم خود را روی کره ماه زمین زد +عکس

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴
کد خبر: 487301
چین پرچم خود را روی کره ماه زمین زد +عکس

چین به عنوان دومین کشور جهان و حدود ۵۰ سال بعد از آمریکا، پرچم خود را روی کره ماه به زمین زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان ملی فضایی چین (CNSA)  روز شنبه تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد پرچم ملی چین از طریق کاوشگر «چانگ -۵» بر روی کره ماه نصب شده است.

تصاویر توسط یک دوربین پانوراما نصب شده بر روی کاوشگر گرفته شده است. در یکی از تصاویر، یک بازوی رباتیک برای جمع آوری نمونه های ماه در کنار پرچم دیده می شود.

چین این فضاپیمای بدون سرنشین را با این هدف پرتاب کرد که توسط این فضاپیما سنگ ‌های ماه را به زمین منتقل کند. این اولین تلاش یک کشور برای آوردن نمونه از قمر طبیعی زمین از دهه ۱۹۷۰ تاکنون است. این کاوشگر به زودی عملیات حفاری خود را آغاز می کند و اگر همه چیز با موفقیت پیش رود، اواخر ماه جاری نمونه ها را به زمین خواهد آورد.

متخصصان درباره اهمیت تحقیق روی خاک کره ماه می‌گویند، بررسی نمونه‌های خاک کره ماه که توسط این کاوشگر جمع آوری می‌شود، برای آشنایی با تاریخ خاک کره ماه و حتی فعالیت‌های خورشید کمک زیادی خواهد کرد.

کاوشگر چانگ ئه-۵، با وزن هشت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پس از ۱۱۲ ساعت سفر ۲۸ نوامبر (۸ آذر) وارد مدار ماه شد. این کاوشگر قرار است ۷ فوت (۲.۱ متر) در ماه حفاری کند تا نمونه‌هایی را برای جمع آوری جمع کند. انتظار می‌رود کل ماموریت ۲۳ روز طول بکشد.

کاوشگر «چانگ -۵» یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین ماموریت های تاریخ هوافضای چین و همچنین اولین ماموریت نمونه ماه در جهان طی بیش از ۴۰ سال است.

14