۰ نفر

در مصاحبه‌ای؛

دیپلمات صهیونیست: امیدواریم بایدن وارد همان برجام نشود

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 487108
دیپلمات صهیونیست: امیدواریم بایدن وارد همان برجام نشود

نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با مقصر دانستن نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم در انحلال مجدد پارلمان (کنست)، از دولت احتمالا دموکرات بعدی آمریکا خواست با شرایط قبل به توافق هسته‌ای ایران بازنگردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دانون امروز (جمعه) در مصاحبه با وبگاه «عاروتص‌شوع»  هشدار داد در زمانی که اسرائیل و آمریکا گرفتار مشکلات سیاسی داخلی خود هستند، ایران اما مشغول تقویت و پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است.

وی در این باره توضیح داد: «ما به انتخابات خود مشغول هستیم، آمریکا به انتخابات خودش مشغول است، اما در این زمان ایرانی‌ها به سرعت در حال پیش‌رفتن به سمت تسلیحات اتمی هستند. نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیافتد. اسرائیل هر کاری بتواند برای جلوگیری از تحقق جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می‌کند».

این دیپلمات صهیونیست در پاسخ به سوالی درباره نگرانی از تعامل دولت احتمالی بایدن با ایران، اظهار داشت: «رئیس‌جمهور منتخب بایدن قبل از انتخابات گفت که به برجام باز می‌گردد. امیدواریم این کار را با شرایط مشابهی که رئیس‌جمهور [باراک] اوباما انجام داد، نکند».

به نوشته عاروتص‌شوع، دانون ادامه داد: «ما نگران آن هستیم. فقط هم درباره ما نیست. با همکاران خود در این حوزه، مخصوصا کشورهای حاشیه خلیج [فارس] صحبت کردم، آنها از نزدیک در حال بررسی این هستند که سیاست رئیس‌جمهور منتخب بایدن چه خواهد بود. امیدوارم او درک کند که برجام راهکار نیست، مشکل است».

وی درباره بحران سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی، منحل شدن کنست و احتمال برگزاری انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی نیز گفت هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و هم «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، مقصر وضعیت نابسامان کنونی هستند.

نماینده پیشین تل‌آویو در سازمان ملل، با درخواست از نتانیاهو و گانتز برای تعویق انتخابات، افزوذ: «آخرین چیزی که پیش از ورود به زمستان و بدون انجام واکسیناسیون (ویروس کرونا) نیاز داریم، برگزاری چهارمین انتخابات در عرض دو سال است».

امیدواری این مقام صهیونیست برای بازنگشتن بایدن به توافق هسته‌ای کنون در حالی است که او در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام در صورت تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.