بازار سهام آمریکا با اینکه پس از شیوع ویروس کرونا روزهای نامساعدی را تجربه کرد، در ماه‌های اخیر روند بهبودی در پیش گرفته و کارشناسان بر این باورند که پس از تولید واکسن کرونا نیز این روند رشد تا سال 2021 ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بازار سهام آمریکا در ماه نوامبر در سطح پایینی به پایان رسید و شاخص داو جونز تقریبا 270واحد افت را تجربه کرد. با این وجود، کل ماه شاهد افزایش قابل توجهی در سود بازار بود و به نظر می‌رسد روند صعودی رشد را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد.

شاخص اس اند پی500 عامل اصلی در این بازگشت اقتصادی بوده و داده‌های کل سال نشان می‌دهد که این روند تنها به دلیل رشد ارزش سهام شرکت‌های فناوری نبوده است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط FactSet، در ماه نوامبر 464 سهم در اس اند پی500 وجود داشت که این ماه را به صورت مثبت به پایان رساندند. دقیقا پس از بهبود وضعیت 478 سهم در ماه آوریل، نوامبر دومین ماه برای بالاترین نرخ سال بود. پس از رشد نسبتا کند در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، اقتصاددانان خوش‌بین هستند که روند رشد تا دسامبر ادامه داشته باشد.

وال استریت ژورنال نشان داد که چگونه تعدادی از شاخص‌های بازار به رشد رالی تا پایان سال اشاره می‌کنند. سهام بزرگ شرکت‌های فناوری به عملکرد غالب خود ادامه می‌دهند و کارشناسان بر این باورند که نسبت به صنایع دیگر موفق‌تر خواهند بود. به رغم افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر کشور، این علائم بهبود به همراه تولید واکسن کرونا، سبب افزایش امید سرمایه‌گذاران در سال 2021 شده است.

در نمودار ارائه شده، تعداد سهام موجود در اس اند پی500 که باعث رشد بازار شد را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-12-02_15-45-14