۰ نفر

در دیدار با خبرنگاران؛

گروسی: نشانه‌ای از کاهش همکاری ایران با آژانس وجود ندارد

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹
کد خبر: 486401
گروسی: نشانه‌ای از کاهش همکاری ایران با آژانس وجود ندارد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی اعلام کرد این سازمان هیچ نشانه‌ای از محدود شدن یا کاهش سطح همکاری ایران با خود دریافت نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در دیدار با خبرنگاران گفت هیچ نشانه‌ای از تصمیم ایران برای جلوگیری از بازرسی‌های هسته‌ای وجود ندارد.

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه ۹۹) پارلمان کشورمان مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت و با ۲۵۱ رأی موافق تصویب شد.

گروسی در پاسخ به سؤال‌های خبرنگاران درباره تصویب طرح اقدام راهبردی در پارلمان کشورمان گفت: این اولین باری نیست که اعضای مجلس ایران به این شکل یا با روش‌هایی مشابه، نظر خود را ابراز کرده‌اند؛ بنابراین ما همانطور که شما به درستی گفتید، هیچ نشانه‌ای از محدود شدن یا کاهش سطح همکاری آن‌ها با خودمان دریافت نکرده‌ایم و من قطعاً امیدوارم و به شکلی موجه بر این باورم که در حال حاضر وضع به همین منوال است.

او در ادامه گفت: خب، چیزی که خیلی باعث افتخار من است، این واقعیت است که شرایط موجود در همه گیری یک لحظه کار آژانس را متوقف نکرد و این بسیار مهم است. ما کار نظارت خود را در سراسر جهان دنبال می‌کنیم و بررسی‌های مربوط به مسائل امنیتی و ایمنی و کار‌های زیادی را که بسیار مهم هستند، انجام می‌دهیم و این کار‌ها با این همه گیری متوقف نشدند.

مدیرکل آژانس در ادامه با علام اینکه «ما دستورکار مشخصی داریم» گفت: ما به عنوان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با همه همکاری می‌کنیم و ترجیحی در این خصوص نداریم.