به نظر می‌رسد که ترامپ شکست خود را پذیرفته و به زودی از ادعای تقلب در انتخابات دست خواهد کشید و چشم امید خود را به طرفداران خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 خواهد بست.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ پس از کشمکش‌هایی که در روند انتخابات رخ داد، چندین منبع معتبر در هفته گذشته گزارش کردند که دولت ترامپ پیروزی رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن را تایید کرده و اجازه داده تا روند انتقال قدرت به وی انجام شود.

در حالی که ترامپ و متحدانش همچنان پرونده‌های واهی خود را برای تقلب گسترده در انتخابات مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور شکست خود را پذیرفته و چشم امید خود را به آینده دوخته است؛ آینده‌ای که ممکن است در سال 2024 دوباره شانس راه یافتن به کاخ سفید را پیدا کند.

آمار نظرسنجی جدید از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نشان می‌دهد که اگر وی بخواهد کنترل حزب جمهوری‌خواه را در این چهار سال حفظ کند، به طور بالقوه از پشتیبانی بالایی برخوردار است.

نظرسنجی مشترک پولیتیکو و Morning Consult نشان می‌دهد که در صورت تصمیم برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات 2024، تقریبا 54درصد از پشتیبانی جمهوری‌خواهان را در اختیار دارد.

از بین نامزدهای دیگر، معاون رئیس‌جمهور، مایک پنس با 12درصد، پسر ترامپ با 8درصد و سناتور تد کروز با 4درصد، در این نظرسنجی بودند.

ظاهرا از دیگر برنامه‌هایی که ترامپ در نظر دارد، شامل ایجاد یک سازمان رسانه‌ای برای رقابت با رسانه‌های برتر محافظه‌کار مانند فاکس نیوز و نیومکس است.

تحقیقات نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور فعلی تا چه اندازه بدهی بالا آورده است. پس ایجاد یک رسانه پول‌ساز می‌تواند گزینه‌ای حیاتی‌تر برای دنبال کردن هدف ریاست‌جمهوری باشد.

در نمودار ارائه شده، درصد رای به نامزدهای جمهوری‌خواه آمریکا در سال 2024 توسط طرفداران این حزب را مشاهده می‌کنید؛

جمهوری خواهان