برنامه‌های حمایت از کارگران بیکار آمریکایی در هفته آخر ماه دسامبر قطع می‌شود و حدود 14میلیون نفر منبع درآمد خود را به کلی از دست می‌دهند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، حدود 14میلیون کارگر آمریکایی مزایای بیکاری را از طریق برنامه‌های که در پایان سال جاری بدون اقدام کنگره به پایان می‌رسد، دریافت می‌کنند.

به پایان رسیدن کمک‌ها زمانی به پایان می‌رسد که افراد زیادی از اجاره‌نشینان، صاحب‌خانه‌ها و دانشجویانی که وام دریافت کرده‌اند، بدون درآمد می‌مانند. از طرفی، درخواست‌های دریافت مزایای بیکاری در حال افزایش بوده و رشد موارد ابتلا به کووید-19 مشاغل بیشتری را با مشکل مواجه می‌کند.

گفتنی است که قانون‌گذاران فدرال، حمایت از کارگران بیکار را از طریق قانون کمک معیشتی  ویروس کرونا در ماه مارس افزایش دادند. با این حال، این اقدامات موقتی بود.

اول اینکه یکی از مزایای بیکاری 600دلاری هفتگی در ماه ژوئیه به پایان رسید. و دوم اینکه بسته حمایتی دیگران قرار است در آخر هفته ماه دسامبر به پایان برسد.

در مجموع، بیش از نیمی از تقریبا 20.5کارگران بیکار ایالت‌ها با انقضای این برنامه‌ها، دریافت مزایای خود را از دست می‌دهند.

در نمودار ارائه شده، وضعیت بیکاری آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری آمریکا