۰ نفر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور توضیح داد؛

لوایح FATF بایگانی شد؟

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 485173
لوایح FATF بایگانی شد؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: رسیدگی به لوایح چهارگانه رها نشده است؛ یک کارگروه مشترک با نهادهای ذی‌ربط تشکیل خواهیم داد تا برای ادامه کار به توافق برسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور درخصوص سرنوشت لوایح چهارگانه موسوم به «FATF» و مسکوت ماندن آن‌ها گفت: پیگیری لوایح چهارگانه در جریان بررسی است و باید ببینیم به کجا خواهد رسید.

معاونت حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: به هیچ وجه پیگیری لوایح چهارگانه رها نشده است، چرا که این امر مساله کلی کشور است.

وی ادامه داد: قرار است یک کارگروه مشترکی که مقدماتش هم فراهم شده با مجموع نهادهای ذی‌ربط تشکیل دهیم تا برای نحوه ادامه کار را به توافق برسیم.

جنیدی با بیان این‌که در حال حاضر مساله لوایح چهارگانه در حال بررسی است، گفت: همانطور که می‌دانید کار ۲ لایحه انجام شده است و ۲ لایحه دیگر که معاهده است انشاالله در یک کارگروه مشترک بررسی می‌شود که باید دید به کجا می رسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که عنوان می‌شود ایران عضو گروه «FATF» نیست که بخواهد با شرط وارد این سازمان شود، گفت: خیر، به هیچ عنوان مساله شرط برای سازمان مطرح نیست.

جنیدی خاطر نشان کرد: اصلاً سازمان FATF به آن معنایی که اطلاق می‌شود سازمان نیست، چرا که کشورها به صورت کارگروه‌های منطقه‌ای، بین المللی و جهانی یا کارگروه بین المللی و منطقه‌ای در آن هستند ایران عضو کمیته اوراسیای FATF است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران عضو ناظر است و در همین تحولات هم ندیده‌ام این موقعیتش را از دست داده باشد.