۰ نفر

در سخنانی به مناسب عید شکرگزاری؛

ترامپ: کاخ سفید را ترک می‌کنم

۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبر: 485112
ترامپ: کاخ سفید را ترک می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه رای ۸۰ میلیون آمریکایی به جو بایدن امکانپذیر نیست، گفت که کل دنیا به انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌خندد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی به مناسب عید شکرگزاری بار دیگر بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد و گفت که بایدن 80 میلیون رای کسب نکرده است و آمار و ارقام منتشر شده جعلی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های رای‌گیری مشکل پیدا کردند و رای‌ها را در بیشتر حوزه‌ها به نفع بایدن تغییر دادند؛ گویا ما از کشوری جهان سومی هستیم.

ترامپ افزود: ما نمی خواهیم درباره انتخابات 2024 سخن بگوییم؛ چراکه انتخابات کنونی هنوز به پایان نرسیده است و هزاران رای ممکن است نتیجه را تغییر دهد.

ترامپ با تاکید بر اینکه کل دنیا در حال خندیدن به روند انتخابات آمریکا هستند، عنوان کرد: اگر مجمع گزینندگان هم به بایدن رای دهند، مرتکب اشتباه خواهند شد که در اینصورت کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شرکت در مراسم تحلیف بایدن گفت: هنوز نمی‌توانم بگویم در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کنم یا نه؛ چراکه از الان تا روز تحلیف اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد یا نه، گفت: اکنون نمی‌خواهم درباره انتخابات 2024 صحبت کنم، به دلیل اینکه انتخابات امسال هنوز به پایان نرسیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره واکسن کرونا نیز گفت که مراحل تحویل واکسن از هفته آینده آغاز می شود و کادر پزشکی و افراد مسن برای دریافت این واکسن در اولویت خواهند بود.