۰ نفر

در جلسه مخفی بن‌سلمان و نتانیاهو مطرح شد؛

تمایل عربستان برای خرید سلاح از اسرائیل

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 484944
تمایل عربستان برای خرید سلاح از اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی ضمن تأیید دیدار ولی‌عهد سعودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فاش کرد که یکی از محورهای گفت‌و‌گوی دو طرف مقابله با ارتش یمن بوده و ریاض تمایل خود را برای خرید تسلیحات صهیونیستی ابراز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «گلوبز»‌ فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خرید تسلیحات صهیونیستی تمایل نشان داده است.

روز دوشنبه بود که منابع صهیونیستی فاش کردند نخست‌وزیر این رژیم با محمد بن سلمان در شهر در دست احداث نئوم در شمال غرب عربستان سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی یادشده، بن سلمان در این دیدار به موضوع حمله ارتش یمن به تأسیسات نفتی و مواضع دیگر در عربستان پرداخته و برای خرید سامانه‌های «اسرائیلی» و همچنین منعقد کردن چند معامله برای خرید تسلیحات ابراز تمایل کرده است.

گلوبز تحت عنوان «هماهنگی سیاسی و خرید سامانه نظامی: پشت پرده دیدار نتانیاهو و بن سلمان» نوشت که اهمیت این دیدار محرمانه در زمان دیدار و اجازه انتشار جزئیات آن به رسانه‌ها نهفته است چراکه طی سال‌های اخیر دیدارهایی برای هم‌سوسازی مواضع علیه ایران صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش ‌آمده است که تل‌‌آویو از تغییر سیاست‌های آمریکا با تغییر دولت این کشور بویژه در ارتباط با ایران نگران است.

گلوبز در این خصوص نوشت، علی‌رغم آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا علیه مقام‌های بلندپایه ایرانی تحریم اعمال کرده است؛ از اینکه «جو بایدن»‌ نماینده دموکرات‌ها، تحریم‌ها را لغو کند و راه آشتی با تهران در پیش بگیرد، نگرانی‌هایی وجود دارد و همین مسئله باعث شده است که بن سلمان و نتانیاهو برای بررسی راه‌های پاسخگویی به گام‌ها جو بایدن و هم‌سو سازی مواضع‌شان با یکدیگر دیدار کنند.

در بخش پایانی این گزارش اشاره شده است، از دیگر مسائلی که دو طرف در حاشیه دیدار درباره آن صبحت کرده‌اند، شهر [در دست احداث] نئوم (شهر آینده‌) بود؛ شهری که برنامه‌ریزی شده است در کرانه دریای سرخ باشد و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها مدیریت شود که نتانیاهو درباره این طرح توضیحاتی از بن سلمان دریافت کرده است.

پیش از این نیز، روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی به دیدار بن سلمان و نتانیاهو پرداخته و در این خصوص نوشته بود که بن سلمان بشدت تمایل دارد از تکنولوژی‌های تل‌آویو برای ساخت شهر نئوم استفاده کند.