۰ نفر

در ادعایی جدید؛

ترامپ: بعد از ۱۰شب اتفاقات عجیبی در انتخابات افتاد

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱:۰۳
کد خبر: 484857
ترامپ: بعد از ۱۰شب اتفاقات عجیبی در انتخابات افتاد

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ادعاهای جدیدی درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با شرکت‌کنندگان در جلسه‌ای با حضور جمهوری‌خواهان ایالت پنسیلوانیا بار دیگر به تکرار ادعاها درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر پرداخت.

ترامپ مدعی شد که به شمار زیادی از کسانی که می‌خواسته‌اند رأی بدهند اطلاعات غلط داده شده و گفته شده که رأی آنها ثبت شده است.

او گفت: «موارد بسیار زیادی داشته‌ایم که مردم رفته‌اند که رأی بدهند. یک زن مسن وارد مرکز رأی‌گیری شده و پرسیده "ببخشید کجا می‌توانم رأی بدهم؟" به او گفته‌اند: "شما رأی داده‌اید. رأیتان ثبت شده است." گفته که "نه من رأی ندادم. رأی ندادم."  به او گفته‌اند: "نخیر رأی شما ثبت شده." بعد به او یک برگه موقت رأی داده‌اند که اصلاً حساب نمی‌شود. شرم‌آور است که این بلا دارد سر کشورمان می‌آید.»

وی اضافه کرد: «ما این انتخابات را با اختلاف بردیم. ۷۴ میلیون رأی آوردیم. اگر یک روز قبل از انتخابات این رقم را به اهالی فن می‌گفتید همه می‌گفتند امکان ندارد که ما بازنده شویم.»

ترامپ مدعی شده بعد از ساعت ۱۰ شب، روز سوم نوامبر «اتفاقات عجیبی» رخ داده است: «موقعی که ارقام را بررسی می‌کنید باید نگاهی به ساعت ۱۰ شب بیندازید، یعنی زمانی که همه فکر می‌کردند که انتخابات عملاً به پایان رسیده است. اتفاقات بسیار عجیبی افتاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت که تمام دنیا نظاره‌گر انتخابات آمریکا است و نمی‌توان اجازه داد کسانی که تقلب کرده‌اند خیالشان آسوده باشد.

او گفت: «تمام دنیا دارد ما را نظاره می‌کند. کل دنیا دارد ایالات متحده آمریکا را نظاره می‌کند. نمی‌توانیم اجازه دهیم، خیالشان از این مسئله راحت باشد.»

ترامپ گفت که قضات آمریکایی می‌ترسند کاری در این خصوص انجام داده و انتخابات را «سرنگون» (باطل) کنند.

وی گفت: «قضاتی داریم که می‌ترسند در این خصوص تصمیم بگیرند. یک وکیل خیلی خوب گفت "قربان، کار خیلی خارج از عرفی است که یک قاضی، انتخابات را  سرنگون (باطل) کند.»

ترامپ اضافه کرد در شهر «دیترویت» در ایالت میشیگان شمار آرا از شمار رأی‌دهندگان بیشتر بوده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.