۰ نفر

با تداوم شیوع کرونا؛

بیکاری در آمریکا شدت گرفت

۵ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۷
کد خبر: 484843
بیکاری در آمریکا شدت گرفت

با تداوم شیوع کرونا در آمریکا، طی هفت روز گذشته 778هزار بیکار در این کشور خواستار بهره مندی از مزایای ایام بیکاری شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آمارها حکایت از این دارد که همزمان با افزایش شیوع کرونا در آمریکا شمار بیکاران این کشور نیز افزایش یافته است..

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» آمار وزارت کار آمریکا در چهارشنبه نشان داد در هفت روز گذشته ۷۷۸ هزار بیکار در آمریکا خواستار بهره مندی از مزایای دوره بیکاری شدند. این رقم ۴ برابر زمان مشابه در ۱۴ روز گذشته است.

 وزارت کار آمریکا اعلام کرده که هفته منتهی به 21 نوامبر رقم پیش پرداخت مطالبات اولیه فصلی  برای ۷۷۸ هزار بیکار بود. این در حالی است که  رقم در هفته گذشته برابر ۷۴۸ هزار نفر بود.  در آمریکا بیش از ۲۱ میلون نفر بین ماه مارس تا آوریل در دوره محدودیت‌های کرونا شغل خود را از دست دادند.

 اسپوتنیک نوشت، با وجود جهش مجدد، چشم انداز اقتصادی در ایالات متحده با وجود ویروس کرونا با ثبت ۱۲.۶ میلون مبتلا از ماه ژانویه گذشته تاکنون و مرگ حدود ۲۶۰ هزار نفر وخیم است. در هفته گذشته بستری شدن در بیمارستان‌ها نیز به بالاترین حد نصاب  در هفته‌های اخیر رسید و طبق آمار برابر با ۱۰۰ هزار نفر اعلام شد.

 آمریکا با بیش از ۱۲ میلیون مبتلا و ۲۵۷۶۹۰ قربانی، در صدر فهرست ۲۰ کشور اول جهان از منظر شمار بالای ابتلا و فوتی ناشی از ویروس کرونا قرار دارد. ویروس کرونا که از دسامبر ۲۰۱۹ شیوع آن آغاز شد، اکنون در بیش از ۲۱۰ کشور و سرزمین گزارش شده است.