به دنبال انتشار اخبار موافقت ترامپ برای انتقال قدرت به بایدن و همچنین خوش‌بینی برای تولید واکسن ویروس کرونا، بازار سهام ایالات متحده سبزپوش شد و شاخص داو جونز برای نخستین بار از سطح 30هزار واحدی عبور کرد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، به دنبال خوشحالی سرمایه‌گذاران از شنیدن خبر اقدام دولت ترامپ برای آغاز روند انتقال قدرت و همچنین انتخاب رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن برای وزیر خزانه‌داری، بازار سهام ایالات متحده برای دومین روز متوالی در سه‌شنبه صعود کرد.

تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه، سهام شاخص داو جونز، 400واحد یا 1.4درصد بالاتر معامله شد و برای نخستین بار سطح 30هزار واحدی را شکست. اس اند پی 500 نیز با 1.4درصد صعود، سرعت ثبت رکورد خود را افزایش داد و سهام نزدک نیز یک درصد رشد را تجربه کرد.

گفتنی است که به دنبال خوش‌بینی تولید واکسن کرونا، بازار سهام در روز دوشنبه معاملات خود را با قدرت آغاز کرد. به دنبال نتایج قدرتمند شرکت‌های فایزر- بایوتک و مدرنا، آسترازنکا نیز اعلام کرد که تجزیه و تحلیل‌های موقت نشان می‌دهد واکسن آنها به طور متوسط 70درصد موثر است.

روز دوشنبه نیز اعلام شد که جو بایدن، رئیس سابق فدرال رزرو، جنت یلن را به عنوان وزیر خزانه‌داری معرفی خواهد کرد. با توجه به اینکه یلن رویکرد توسعه اقتصادی طولانی مدت با نرخ بهره پایین را در نظر می‌گیرد و احتمالا برای بسته‌های محرک سالانه پافشاری بیشتری خواهد داشت، بسیاری وی را یک انتخاب "بازار دوست" در نظر گرفتند.

در نمودار ارائه شده، عملکرد سهام داو جونز را از ابتدای سال 2020 مشاهده می‌کنید؛

بازار سهام آمریکا