۰ نفر

امروز صورت گرفت؛

سخنرانی اعضای تیم امنیت ملی بایدن

۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۶
کد خبر: 484528
سخنرانی اعضای تیم امنیت ملی بایدن

جو بایدن که برآوردها او را پیروز انتخابات آمریکا پیش‌بینی می‌کنند روز سه‌شنبه به معرفی اعضای تیم امنیت ملی خود پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» که برآوردها از پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حکایت دارد امروز سه‌شنبه به معرفی تیم امنیت ملی خود پرداخت.

جو بایدن در ابتدا گفت که قصد دارد آمریکا را به صحنه جهانی بازگرداند. او درباره نفراتی که به عنوان اعضای تیم امنیت ملی کاخ سفید انتخاب کرده گفت: «تیم امنیتی من بازتاب‌دهنده این واقعیت است که آمریکا به صحنه جهانی بازگشته است.»

بایدن تصریح کرد: «انتخاب این تیم علاوه بر این نشان‌دهنده این است که ما نمی‌توانیم با تفکرات قدیمی و عادات همیشگی با چالش‌ها مقابله کنیم.»

جو بایدن در بخش دیگری از سخنانش هنگام معرفی اعضای تیم امنیت ملی خود گفت جیک سالیوان رهبری مذاکرات اولیه‌ای را که به حصول برجام منتهی شده بر عهده داشته است.

او در ادامه گفت جیک سالیوان به برقراری آتش‌بس در غزه در سال ۲۰۱۲ نیز کمک کرده است.

بلینکن: نمی‌توانیم مشکلات دنیا را به تنهایی حل کنیم

آنتونی بلینکن که از سوی جو بایدن به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا معرفی شده گفت: «نمی‌توانیم مشکلات دنیا را حل کنیم. نیاز به همکاری و شراکت کشورهای دیگر داریم.»

وی در ادامه افزود: «آمریکا بیش از هر کشور دیگری روی کره زمین این توانایی را دارد که دیگران را برای حل چالش‌های دنیا گرد هم بیاورد.»

گرینفیلد: دیپلماسی بازگشته است

«لیندا گرینفیلد»، گزینه پیشنهادی تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: «می‌خواهم به شما بگویم، آمریکا بازگشته، چندجانبه‌گرایی بازگشته و دیپلماسی بازگشته است.»

وی اضافه کرد: «چالش‌های پیش روی ما، شامل  پاندمی جهانی، اقتصاد جهانی، تغییرات جهانی آب و هوا، مهاجرت جمعی و فقر مفرط و عدالت اجتماعی چالش‌هایی سخت و در هم‌تنیده هستند، اما اگر آمریکا رهبری امور را در دست داشته باشد، لاینحل نخواهند بود.»

سالیوان: در برابر تهدیدها هوشیار خواهیم بود

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی پیشنهادی آمریکا گفت: «در برابر تهدیدهای دائمی از سلاح‌های هسته‌ای گرفته تا تروریسم هوشیار خواهیم بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «سیاست خارجی ما باید در خدمت بهبود زندگی مردم ما باشد. شما ما را مأمور متحد کردن آمریکا کرده‌اید.»

جان کری: بازگشت به توافق جوی پاریس موضع درستی است

«جان کری» که از سوی جو بایدن به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور تغییرات جوی منصوب شده خطاب به جو بایدن گفت: «موضع شما در خصوص بازگشت به [توافق آب و هوایی] پاریس موضع درستی است، اما این توافق به تنهایی کافی نیست.»

کاملا هریس: لازم است ائتلاف‌های آمریکا را بازسازی کنیم

«کاملا هریس»، معاون جو بایدن در سخنرانی خود گفت: «لازم است ائتلاف‌های آمریکا را گرد هم آورده و آنها را بازسازی کنیم. باید نهادهای فعال در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی که امنیت ما را تأمین می‌کنند تقویت کنیم.»

وی اضافه کرد: «بایدن رئیس‌جمهوری خواهد بود که از ما خواهد خواست واقعیت‌ها را راهنمایمان قرار دهیم.»

جو بایدن روز گذشته شماری از اعضای تیم امنیت ملی خودش را معرفی کرد. ساعاتی بعد از معرفی این اعضا، رسانه‌ها گزارش دادند دولت ترامپ روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کرده است.