۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اقتصاد بریتانیا باز هم بر اثر محدودیت‌های جدید کرونا سقوط کرد/ شاخص مدیران خرید بخش‌های اقتصادی چه تغییری کرد؟

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 484112
اقتصاد بریتانیا باز هم بر اثر محدودیت‌های جدید کرونا سقوط کرد/ شاخص مدیران خرید بخش‌های اقتصادی چه تغییری کرد؟

بررسی‌های اخیر از اقتصاد بریتانیا نشان می‌دهد که محدودیت‌های دوم اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا، به بخش خدمات آسیب رسانده و پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور در سه ماهه چهارم رشد منفی را باز هم تجربه کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، فعالیت‌های تجاری بریتانیا بر اثر محدودیت‌های اعمال شده موج دوم ویروس کرونا که به صنعت خدمات آسیب رسانده، در ماه نوامبر دچار انقباض شد، اما اخبار تولید واکسن کووید-19 امیدها را برای سال 2021 افزایش داد.

شاخص مدیران خرید، یک اندازه‌گیری برای رشد بخش خصوصی، از 52.1در ماه اکتبر، به پایین‌ترین میزان پنج ماهه، یعنی 47.4 در ماه نوامبر کاهش یافت.

این اولین باری است که این شاخص از ماه ژوئن به سطح رشد زیر 50 رسیده است. نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان حتی به کاهش بیشتر به 42.5 نیز اشاره داشت.

به میزان قابل توجهی انتظار می‌رود اقتصاد بریتانیا در سه ماهه چهارم سال دچار انقباض شود، هر چند در مقایسه با زمان اعمال نخستین محدودیت‌های ویروس کرونا کمتر است.

گفتنی است در سایر مناطق بریتانیا نیز روی مشاغل مرتبط با میهمان‌داری و سایر فعالیت‌های حضوری محدودیت اعمال شده است.

این تعطیلی‌ها سبب شد شاخص مدیران خرید بخش خدمات از 51.4 در ماه اکتبر به 45.8 کاهش یابد.

اما تولید، که تا حدود زیادی تحت تاثیر قرنطینه اخیر نبود، شاخص مدیران خرید خود را به 55.2 افزایش داد و به بالاترین سطح خود از سال 2018 رسید.