۰ نفر

سازمان‌ملل؛

۱۳۰میلیون انسان با خطر فقر شدید مواجه هستند

۳ آذر ۱۳۹۹، ۰:۵۹
کد خبر: 483897
۱۳۰میلیون انسان با خطر فقر شدید مواجه هستند

سازمان ملل هشدار داد که همه‌گیری کرونا باعث شده تا ۱۳۰میلیون انسان با خطر فقر شدید مواجه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان ملل هشدار داد که همه‌گیری کرونا می‌تواند ۱۳۰ میلیون انسان را وارد فقر شدید کند.

«موخیسا کیتویی» دبیر کل آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل گفت: «همه‌گیری کرونا اقتصاد جهانی را به شدت با آسیب مواجه کرده که این موضوع پیامدهای جدی برای همگان به همراه خواهد داشت.»

بر اساس گفته این نهاد سازمان ملل از زمان آغاز همه گیری کرونا، میلیون‌ها شغل از بین رفته و زندگی میلیون‌ها نفر نیز با خطر مواجه شده و بر اساس برآوردها در صورتی که این بحران باقی بماند ۱۳۰ میلیون نفر با فقر شدید مواجه خواهند شد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۷ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۸۵۰ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۶ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۶۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان با ۱۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۲۶ نفر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۵۰ هزار و ۶۱۳ مورد ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۷۶۴ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۲۰ هزار و ۱۶۴ مورد ابتلا و ۱۶۸ هزار و ۶۶۲ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.