۰ نفر

براساس یک تحلیل جدید؛

بیمه بیکاری ۱۲میلیون آمریکایی قطع می‌شود

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲:۱۸
کد خبر: 482900
بیمه بیکاری ۱۲میلیون آمریکایی قطع می‌شود

براساس یک تحلیل جدید با اتمام تاریخ بسته های حمایت مالی در انتهای سال در حدود ۱۲ میلیون شهروند آمریکایی روز بعد از کریسمس دیگر بیمه بیکاری دریافت نمی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس مطالعه صورت گرفته توسط اتاق فکر بنیاد قرن (The Century Foundation)، در حالی در تاریخ ۲۶ دسامبر (ششم دی ماه) دو بسته حمایت کرونایی دولت آمریکا به پایان می رسد که کنگره تا کنون هنوز هیچ بسته حمایتی جدیدی را به تصویب نرسانده است.

یکی از بسته های کمک های حمایتی کرونا، قانون امداد و امنیت اقتصادی است که براساس این بسته شماری از بیکاران در مدت زمان شیوع ویروس کرونا بیمه بیکاری دریافت میکردند، در صورت پایان یافتن این بسته و عدم تمدید آن در حدود ۷.۳ میلیون شهروند بیکار آمریکایی از دریافت بیمه بیکاری محروم می شوند.

بسته دیگر حمایتی کرونا تحت عنوان جبران خسارت بیکاری اضطراری (PEUC) است که با اتمام آن نیز ۴.۶ میلیون شهروند آمریکایی که تا امروز بیمه بیکاری دریافت میکردند، دیگر قادر به دریافت آن نخواهند بود.

"اندرو اشتتنر" کارشناس بنیاد قرن بر این باور است که بسته های حمایت مالی دولت باعث شده که بسیاری از مشاغل و خانوارها در دوران کرونا سرپا بمانند و بتوانند در برابر تعطیلی ها طولانی مدت کرونا کنار بیایند.

به گفته اشتتنر، قطع این کمک ها در آینده ممکن است شوک دیگری بر خانوارها در آمریکا و اقتصاد وارد کند.

کارشناس بنیاد قرن می گوید: مردم نمی دانند که بیشتر افرادی که اکنون بیمه بیکاری دریافت می کنند بعد از تاریخ ۲۶ دسامبر بیمه آنان قطع خواهد شد. بیشتر مردم دیگر به طور هفتگی آن ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلاری که دریافت می کردند را نخواهند داشت.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند.

پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. پیشتر استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا این نرخ بهره پایین را فرصتی تاریخی خوانده بود.

با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود سه تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است. این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.