۰ نفر

عصر چهارشنبه؛

نانسی پلوسی دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۳۹
کد خبر: 482841
نانسی پلوسی دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

قانونگذاران آمریکا حمایت خود را از «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصدی این سمت برای مرتبه چهارم اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قانونگذاران آمریکا عصر چهارشنبه به وقت تهران حمایت خود را از ادامه فعالیت رئیس مجلس قانونگذاران این کشور در دولت بعدی ابراز داشتند.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» قانونگذاران دموکرات آمریکایی حمایت خود را از «نانسی پلوسی» برای تداوم فعالیت در مجلس نمایندگان برای دفعه چهارم اعلام کردند. نانسی پلوسی از سال ۲۰۰۳ عهده‌دار این سمت است. پلوسی از جمله مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور است و بارها در محافل عمومی از وی انتقاد کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  جمعه گذشته گفت که حضور یک رئیس جمهور دموکرات در کاخ سفید از سال آینده به معنای آن است که دیگر مصالحه بیشتری با جمهوری‌خواهان انجام نخواهد شد و قدرت بیشتری را به مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌هاست خواهد داد. وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ما پیروزی بزرگی در انتخابات گذشته (سال ۲۰۱۸) داشتیم اما هم اکنون این پیروزی کوچک‌تر شده است».

پلوسی اضافه کرد: «ما هنوز قدرت اکثریت در مجلس نمایندگان هستیم اما در راس آن، ‌نفوذ و قدرت ما به دلیل حضور یک رئیس جمهور دموکرات در کاخ سفید به شدت افزایش می‌یابد.»