۰ نفر

واکنش چین به تحریم جدید آمریکا

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 482168
واکنش چین به تحریم جدید آمریکا

وزارت بازرگانی چین اقدام دولت ترامپ در ممنوع کردن سر‌مایه‌گذاری در شرکت‌های چینی به بهانه ارتباط با ارتش این کشور را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ممنوع کردن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی که مدعی شده با ارتش این کشور مرتبط هستند را محکوم کرد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده که چین با فشاری که آمریکا بر شرکت‌های چینی از طریق قطع‌ سرمایه‌گذاری‌ در این کشور به بهانه امنیت ملی وارد می‌کند، مخالف است.

وزارت بازرگانی چین در این بیانیه گفته: «چین بار‌ها و بار‌ها درباره فشار بی‌اساسی که آمریکا روی شرکت‌های چینی وارد می‌کند، موضع صریح خود را ابراز داشته است. آمریکا این حقیقت‌ را نادیده می‌گیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هیچ شواهدی برای نشان دادن اینکه شرکت‌های چینی تحت کنترل ارتش این کشور هستند وجود ندارد و این موضوع با نگرش حقوقی نیز مطابقت ندارد. چین به شدت با این مسئله مخالف است.»

وزارت بازرگانی چین همچنین گفته آمریکا اصول رقابت در بازار و تجارت بین‌الملل را نقض کرده است.

پکن همچنین از آمریکا خواستا فشار‌های غیر‌منطقی خود بر شرکت‌های چینی را متوقف کند.

روز جمعه دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، شهروندان و کمپانی‌های آمریکایی را از خرید اوراق بهادر شرکت‌های چینی را که مدعی شده بود متعلق به ارتش چین هستند، منع کرد.

این فرمان اجرایی قرار است از یازدهم ژانویه (۲۲ دی) اجرا شود و بر اساس گزارشی دولت ترامپ قصد دارد سیاست‌های سختگیرانه‌ای را تا بیستم ژانویه علیه چین اتخاذ کند.