۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی رشد سریع‌تر برای اقتصاد هند/ پیشروی اقتصادی دارای ثبات خواهد بود؟

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 481894
پیش‌بینی رشد سریع‌تر برای اقتصاد هند/ پیشروی اقتصادی دارای ثبات خواهد بود؟

پس از یک دوره قرنطینه به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در هند، اقتصاد این کشور با سرعتی بیشتر از حد انتظار در حال رشد بوده، اما پیش‌بینی می‌شود که این روند دارای ثبات نباشد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس پیش‌بینی انجام شده توسط آکسفورد اکونومیکس، اقتصاد هند روند بهبود سریع‌تر از حد انتظار را نشان می‌دهد و رزرو بانک این کشور احتمالا به پایان چرخه کاهش نرخ رسیده است.

انتظار می‌رود تورم در سه ماهه چهارم سال مالی جاری به طور متوسط بیش از 6درصد باشد و ممکن است رزرو بانک نرخ سیاست را در جلسه بررسی سیاست پولی حفظ کند.

تورم مصرف‌کننده در ماه اکتبر به بالاترین سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشت و تقریبا در همه بخش‌ها به غیر از سوخت، افزایش قیمت مشاهده شد. در حالی که سه ماهه چهارم اوج تورم را نشان می‌دهد، در خصوص مسیر سال 2021 باید با احتیاط بیشتری رفتار شود.

 سبزیجات و تخم‌مرغ‌های گران‌قیمت، تورم خرده‌فروشی را به بالاترین حد شش و نیم سال گذشته، یعنی 7.61درصد در ماه اکتبر رساند و آن را به میزان قابل توجهی بالاتر از حاشیه امن رزرو بانک نگاه داشت. تورم خرده‌فروشی در سپتامبر 2020، 7.27درصد بود.

به گفته آکسفورد اکونومیکس، در عین حال، داده‌های صعودی فعالیت نشان می‌دهد که اقتصاد ممکن است سریع‌تر از آنچه که پیش‌بینی کردیم بهبود یابد. بنابراین، ما شاهد افزایش احتمال به پایان رسیدن چرخه کاهش نرخ رزرو بانک خواهیم بود.

شرکت Moody's Investors Service پیش‌بینی خود را اصلاح کرده و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی هند برای سال 2020، منفی 8.9درصد باشد، زیرا اقتصاد پس از یک دوره قرنطینه سخت و طولانی، تحرک را نشان می‌دهد، اما این بهبود منقطع خواهد بود.