تولید ناخالص داخلی بریتانیا به آرامی در حال رشد بوده؛ اما ضربه‌های وارد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد این کشور را هنوز بسیار دورتر از وضعیت پیش از همه‌گیری قرار داده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا، پس از تجربه بزرگترین سقوط در ماه آوریل به میزان 19.5درصد نسبت به ماه مارس، در حال حاضر به بهبود خود ادامه می‌دهد.

بین ماه‌های آگوست و سپتامبر، تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت، اما کاهش سرعت آن بر اثر ضربه ویروس کرونا به وضوح قابل مشاهده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، سقوط قابل توجه 19.5درصدی که همزمان با اولین ماه کامل قرنطینه بود، بزرگترین افت ماهانه از زمان آغاز ثبت چنین سوابقی در سال 1997 بوده است.

جاناتان آتو، معاون آمار ملی گفت: "اگر ماه‌های مارس و آوریل با هم در نظر گرفته شوند، شاهد سقوط 25درصدی بوده‌ایم. بنابراین در طول دو ماه، اقتصاد یک چهارم افت داشت. بزرگترین سقوطی که پیش از این داشته‌ایم، کمی بیش از 2درصد بود، بنابراین، این میزان افت 10برابر بیشتر از تجربه بزرگترین سقوط پیش از ویروس کرونا است. در واقع همه بخش‌ها در حال سقوط است."

در نمودار ارائه شده، شاخص ماهانه تولید ناخالص داخلی بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

اقتصاد بریتانیا