۰ نفر

امروز؛

ظریف وارد پاکستان شد

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶
کد خبر: 480675
ظریف وارد پاکستان شد

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان شامگاه روز سه‌شنبه وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان»، مورد استقبال «سیدمحمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

تعدادی از مشاوران وزیر امور خارجه و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ظریف پیش از این نیز در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ بار به پاکستان سفر کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دو روزه خود به پاکستان با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

راههای گسترش روابط دوجانبه، پیگیری روند اجرای توافقات میان دو کشور، رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی از مهمترین محورهای گفتگوی محمدجواد ظریف با مقام‌های بلندپایه پاکستانی خواهد بود.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز یازدهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود.

این چهارمین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران‌خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران‌خان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به اسلام‌آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.