۰ نفر

ترامپ: تصور اینکه بایدن از اوباما پیشی بگیرد، غیرممکن است

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۴
کد خبر: 480156
ترامپ: تصور اینکه بایدن از اوباما پیشی بگیرد، غیرممکن است

با وجود تداوم انتشار پیام‌های تبریک رهبران سیاسی جهان به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و پیوستن بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به این موج حتی در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ همچنان بر ادعای پیشین خود مبنی بر پیروزی در این انتخابات و وقوع تقلب‌های گسترده در جریان شمارش آراء اصرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه یورونیوز، رئیس جمهوری کنونی آمریکا که تنها دو ماه و نیم دیگر از مهلت رسمی سکونتش در کاخ سفید باقی مانده است، روز یکشنبه با انتشار پیام‌های توییتری جدید ادعاهای خود را تکرار کرد.

او نوشت: «ما معتقدیم که این افراد دزد هستند. سیستم‎های شهرهای بزرگ فاسد هستند. این انتخابات دزدیده شد. امروز صبح بهترین نظرسنجی در بریتانیا نیز نوشت که به وضوح این یک انتخابات سرقت شده بود. تصور اینکه بایدن در برخی از ایالت‌ها از اوباما پیشی بگیرد، غیرممکن است.»

هم‌زمان با پیام‌های توییتری دونالد ترامپ، شماری از طرفداران او در ایالت‌های مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمده و شعار «هنوز تمام نشده است» سر دادند و ادعاهای دونالد ترامپ درباره پیروزی دموکرات‌ها با تقلب را تکرار کردند.

عصر شنبه نیز گروهی از هواداران دونالد ترامپ در حالی که اسلحه حمل می‌کردند در مراکز برخی شهرها از جمله آستین، بیسمارک و فینیکس دست به تجمع زدند.

در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا که سنگر دیرینۀ جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود، حدود هزار تن از طرفداران دونالد ترامپ به خیابان‌ها آمدند و در حالی که شعار «اخبار جعلی» و «هنوز تمام نشده» سر می‌دادند، سطح خیابان‌ها را با پرچم آمریکا و پوسترهای ترامپ پر کردند.

هنوز گزارشی مبنی بر اعمال خشونت در جریان این اعتراضات منتشر نشده و تنها در یکی از نقاط تجمع، پلیس برای جدا کردن مخالفان ترامپ از طرفداران او وارد عمل شده است.

عصر شنبه همچنین پس از اعلام خبر پیروزی جو بایدن در این انتخابات، بسیاری از مخالفان دونالد ترامپ در واشنگتن در مسیر بازگشت خودروی او از زمین گلف به کاخ سفید ایستاده و در حالی که خودروی ترامپ را با انگشت نشان می‌دادند، فریاد «بازنده، بازنده» سر دادند.

مخالفان دونالد ترامپ، مقابل هتل او در واشنگتن نیز تابلوی بزرگی نصب کرده‌اند که روی آن نوشته شده است: «با حقیقت روبرو شو»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون برخلاف ادعای طرفداران ترامپ، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب جدی در آرا یافت نشده است؛ طی دو روز گذشته برخی از مقامات جمهوری‌خواه نیز در سراسر کشور از ترامپ فاصله گرفتند و از وی خواستند این نتیجه را بپذیرد.

به گفتۀ باربارا پری، مدیر مطالعات ریاست جمهوری در مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا، مسئله رد کامل موقعیت کنونی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور قانونی از سوی دونالد ترامپ و حامیان وی، چیز جدیدی در تاریخ سیاسی آمریکاست.

او می‌گوید: «ما تاکنون رهبری نداشته‌ایم که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به طرفدارانش بگوید که انتخابات ما به سرقت رفته است. پیش از این مواردی دیده شده بود که یک رئیس جمهور به شدت عصبانی شده باشد و از شرکت در مراسم سوگند خودداری کند، اما نه اینکه طرفدارانش را به سمتی سوق دهد که بگویند در انتخابات تقلب شده است.»